Gå til innhold

Hvit bil - er det så ille?

Ranger emnet

kremt

Anbefalte innlegg

Ingen biler kler hvitt. Hvite biler ser aldri skikkelig blanke ut, de ser mest ut som formløse melkepakker uten trykk. Bilenes former og linjer vises aller dårligst med hvit lakk. Og de hvite gipsklumpene er ingen pryd i trafikkmiljøet, de skjærer i øynene med sin flate hvithet. Hvitt er rett og slett den aller styggeste bilfargen, og egentlig burde fargen være totalforbudt på biler som visuelt søppel av hensyn til oss med normalt fargesyn. Punktum.

Å? Jeg er uenig. Rød er også en farge som dør ganske fort dersom man ikke tar vare på lakken, men rød er da ikke stygg. Hvit, kombinert med sort er jo en sikker vinner.

Kremt, "White is the new bling" ;)

Slenger med et bilde til slutt, ingen mann ved sine fulle fem kan vel bedømme denne som stygg?

363.jpg

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen biler kler hvitt. Hvite biler ser aldri skikkelig blanke ut, de ser mest ut som formløse melkepakker uten trykk. Bilenes former og linjer vises aller dårligst med hvit lakk. Og de hvite gipsklumpene er ingen pryd i trafikkmiljøet, de skjærer i øynene med sin flate hvithet. Hvitt er rett og slett den aller styggeste bilfargen, og egentlig burde fargen være totalforbudt på biler som visuelt søppel av hensyn til oss med normalt fargesyn. Punktum.

Hadde du vært med meg til kanariøyene i høstferien å sett alle de råfete Hvite BMW E46'ene så tror jeg du hadde svelget de ordene der ;)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit er ikke engang en farge, så hvorfor noen vil ha en fargeløs bil skjønner jeg ikke :P

De hvite bilene man vanligvis ser i norge får meg til å tenke på grunning..

*edit: den siste bilen der er vel ikke 100% hvit?

perlemor og anna i tillegg teller vel som kvit det også...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*edit: den siste bilen der er vel ikke 100% hvit?

Jo, jeg tror det. Denne er iallfall det, om ikke det er samme bil:

374-1.jpg

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken - delt på midten. Det kommer helt an på bilen om den passer hvit eller ikke, men f.eks Golf er nydelig i en ordentlig hvit perlemor, hvis man setter på krom- eller felger med gullsenter. Smekker man til med beige interiør i tillegg, har man en sikker cali-vinner!

Hvit er en porrig "farge" IMO.

-

Devil

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hvit bil ruster ikke kjappere enn noen andre biler, er bare fordi kosntrasten blir stor mellom rustfargen og hvitfargen, så man ser rusta mye bedre på en hvit bil, kontra en som er rød.

Tullball at hvite biler er dårligere rustbeskyttet enn biler med andre farger:biker Dere må slutte å tro på alt dere hører:violin:

Hvit bil er heller ikke så ille å holde rein, mine egne erfaringer er at en svart bil er verre å holde reint enn en hvit en

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider