Gå til innhold

huggeri slutter å ta imot biler fra 2.JAN!!!???

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Det er fortsatt huggerier som tar i mot vrak (fks. Kristiansens Bilopphuggeri i elverum), du får like mye for vraket ditt nå som før! Det som er forandra er at huggeriene fikk ca. 600kr pr. vrak de leverte til staten før (som de igjen smelta om) men nå er det borte så nå sender bilopphuggeriene bilene selv til omsmelting og får ca. 600kr rett utbetalt av det som smelter om de!

Hvis dere skjønner? Det er mange huggerier som har blitt lakt ned etter som jeg skjønner men de fleste litt store driver på enda og kommer altid til og gjøre det!

Men håper denne anordningen ikke vil funke lenge på en måte pga. da vil de som bor langt unna huggeriene ikke gidde og dra dit og levere vraket og DA er det STOR mulighet for og sikkre seg BILLIG herje bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er fortsatt huggerier som tar i mot vrak (fks. Kristiansens Bilopphuggeri i elverum), du får like mye for vraket ditt nå som før! Det som er forandra er at huggeriene fikk ca. 600kr pr. vrak de leverte til staten før (som de igjen smelta om) men nå er det borte så nå sender bilopphuggeriene bilene selv til omsmelting og får ca. 600kr rett utbetalt av det som smelter om de!

Hvis dere skjønner? Det er mange huggerier som har blitt lakt ned etter som jeg skjønner men de fleste litt store driver på enda og kommer altid til og gjøre det!

Men håper denne anordningen ikke vil funke lenge på en måte pga. da vil de som bor langt unna huggeriene ikke gidde og dra dit og levere vraket og DA er det STOR mulighet for og sikkre seg BILLIG herje bil;)

Det som har skjedd er at høggern får ikke de pengene staten tidligere har utbetalt, de pengene for stålet har de fått tidligere også.

Jeg støtter ikke den aksjonen her, jeg har jobbet i bransjen og sett at det går greit å drive butikk selv etter de tar bort støtten.

Et middels høggeri tar imot ca 1500 biler i året, det er klart at det betyr mye penger, vi snakker om rundt en mill, men min påstand er: Ingen høggere går konkurs av den grunn. Slå inn mere på kassa så vil omsetningen bli den samme.

Edit:

En annen ting er: Staten har fått inn denne vrakpanten den dagen bilen ble registrert i Norge. Derfor vil jeg si til alle som får problemer med å levere sin bil: Sett den på trappa til nærmeste statlige kontor, gå inn og krev en vrakmelding og overlat problemet der det hører hjemme!!!

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte bil hos høggern i går. De forhandlet Mazda, derfor måtte de ta inn skiten. MEN.. De skrev vrakmelding på et papir som de deretter arkiverte. Ingenting skulle inn på datasystemet før "streiken" var avblåst. Dvs sikkert 1-2mnd forsinkelse for tidspunkt jeg har vrakpenger på konto.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider