Gå til innhold

Project bass and good sound

Ranger emnet


dB-r@c3r

Anbefalte innlegg

Har da handlet ny bil så klart Ford dette også, da det ikke finnes lyd i det hele tatt i bilen så må det bygges.

Bilde av bilen:

DSC02946.jpg

 

Spilleren: JVC KD-SHX851

130KDSHX851.png

 

Frontsett: Infinity Kappa 50.7cs

285KAPPA507CS.gif

 

Diskant 6x9 bak: Infinity Kappa 693.7i

285KAPPA6937I.gif

 

2x Subb: JBL POWER P1222

JBL_P1222.jpg

 

Bass forsterker: Helix 1000.2

31997.jpg

 

Diskant forsterker: GAS ALPHAX4

900ALPHAX4.png

 

Batteri: Optima og Kinetik

Prosjekt002.jpg

 

Har da allerede lydisolert bagasjen, laget midlertidig gulv og strekt kabler..

HPIM0167.jpg

 

HPIM0145.jpg

 

HPIM0158.jpg

 

Oppdatering kommer i morra da jeg og oledeg skal bygge kasse, denne skal vende inn mot ryggen med bassport i hattehylla..

 

Noen komentarer??

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde kanskje funnet en annen løsning for sub og bassrefleksrør, men det er kun min mening.

Bandpass eller rett og slett en kasse med subbene bakover og sørge for å få ett greit "hull" hvor lyden kommer inn i bilen, at man kapper ut noe i hattehylla eller lignende.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bassrefleks røra opp i hatte hylla er vel ikke å anbefale men kansje noen større hull som ikke er "koblet" til basskassa på noen måte hadde vært bedre

 

det kan godt hende, det er oledeg som har kommet med forslag... det kunne enten være å lage bassporter i hatthylla eller fjerne det bak midtarmlene i setene bak, men er dyre skinnseter så har itte noe veldig lyst til å skjære i dem...

 

hvis andre ideer kom med dem..tar imot alt av tips

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan godt hende, det er oledeg som har kommet med forslag... det kunne enten være å lage bassporter i hatthylla eller fjerne det bak midtarmlene i setene bak, men er dyre skinnseter så har itte noe veldig lyst til å skjære i dem...

 

hvis andre ideer kom med dem..tar imot alt av tips

 

Det er noe kjent med den bilen dær

 

sånn bass pasaje i hattehylla. :) siden du ikke ville skjære setet. Kom igjen a, skjære setet :) har laget plan tegninger til kassa nå :) Målt volum og dritt. Dette må bare bli bra. får jo til og med bagasje roms plass jo :)

 

Lurer på hvem som skal bygge kassa jeg ? hehe. bygge i morgen kveld hvis jeg finner nøklen til værkstedet da :) Så jeg kan ta med litt verktøy.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) enig med zetec, prøv heller å få rørene på samma side som elementene og pekende bakover, og lag større åpninger i hattehyllen isteden, man får en "lengre vei" for bølgene=dyppere bass, men da vil bagasjeromms kokket ryste ganske kraftig så å dempe den godt anbefales. Blir artig å følge med prosjektet :driving

 

åsen blir med frontsett monteringen?? mye bass er ellers kjedelig ;) og pass på at de mattene du bruker i bagasjerommet ikke tar inn vann da disse er svamper når det gjelder vann/fuktighet, pass på å skjekke disse i ny og ne og husk å "lufte" bagasjerommet til tider ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) enig med zetec, prøv heller å få rørene på samma side som elementene og pekende bakover, og lag større åpninger i hattehyllen isteden, man får en "lengre vei" for bølgene=dyppere bass, men da vil bagasjeromms kokket ryste ganske kraftig så å dempe den godt anbefales. Blir artig å følge med prosjektet :driving

 

åsen blir med frontsett monteringen?? mye bass er ellers kjedelig ;) og pass på at de mattene du bruker i bagasjerommet ikke tar inn vann da disse er svamper når det gjelder vann/fuktighet, pass på å skjekke disse i ny og ne og husk å "lufte" bagasjerommet til tider ;)

 

frontsettet er under montering nå, blir mellomtone i dørene og tweetere på eller i dash.. har hatt infinity en stund nå og er ekstremt fornøyd med lyden i dem.. pen og spiller meget høyt.. lyddemping av dørene kommer vel til å skje utover kvelden det også sammen med nye lag lydisolering av bagasjelokk og hjulbuer... får håpe det blir bra..

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe kjent med den bilen dær

 

sånn bass pasaje i hattehylla. :) siden du ikke ville skjære setet. Kom igjen a, skjære setet :) har laget plan tegninger til kassa nå :) Målt volum og dritt. Dette må bare bli bra. får jo til og med bagasje roms plass jo :)

 

Lurer på hvem som skal bygge kassa jeg ? hehe. bygge i morgen kveld hvis jeg finner nøklen til værkstedet da :) Så jeg kan ta med litt verktøy.

 

hmm... driver å funderer på detta med å kutte i setet og vurderer det litt! men få titte mer på det i kveldinga en gang.. nå er det snart ut å montere frontsett og legge opp kabler + fortsette med lyddemping... hehe

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår