Gå til innhold

Xenon tåkelys

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

Har ikkje sjekka, men prøv om Hella har det.

Viss dei ikkje har det, so får du bruke halogen tåkelys og bytte til xenon-lignende pærer.

Hugs at xenonlys lyser som f...

Ved feil bruk av tåkelys (f eks på vått føre) vil det blende motgåande trafikk.

Skal du bruke tåkelysa som køyrelys vil eg anbefalle halogen.

Ps: ved bruk av xenonlys skal du ha lyktespylere og automatisk høgdejustering av lyse. (trur ikkje det gjelder fjernlysa)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hella har. Husker ikke prisen, men de fleste bilrekvisita selger dem

hel-74522.jpg

Det der er langlys :(

Og igjen så spør jeg ikke etter lovlighet eller bruk av dem, men tåkelys som leveres med xenon! Evnt. noen med halogen som har klarglass som kan konverteres til xenon.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er langlys :(

Og igjen så spør jeg ikke etter lovlighet eller bruk av dem, men tåkelys som leveres med xenon! Evnt. noen med halogen som har klarglass som kan konverteres til xenon.

nei, det er tåkelys! Har vært å sett på dem selv.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei der er ikke langlys, det er kjørelys, står så i beskrivelsen, er mange som feilaktig kaller kjørelysa for tåkelys

Den amerikanske betegnelsen "driving light" er ikke det vi kaller "kjørelys". "Kjørelys" på amerikansk er Daytime-running Light.

Driving light:

A Eurobeam or Driving beam is used with your high beams. The pattern is conical, flattened at the top and bottom and about 110-120 degrees wide. Useful at 2000-2500 feet. DOT requires that driving lights be wired so that they go off when your low beams come on.

http://www.rallylights.com/hella/Beams.htm

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelige vi var i dag da fsl :P

Altså, Hellas Micro serie består ikke av 1type lykt.. Dem har fjernlys, kurvelys, tåkelys og kjørelys i både xenon og halogen.

Og jeg tror neppe Hella hadde skrevet Foglight med stor blå tekst på esken til disse lyktene hvis det skulle være fjernlys ;)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelige vi var i dag da fsl :P

Altså, Hellas Micro serie består ikke av 1type lykt.. Dem har fjernlys, kurvelys, tåkelys og kjørelys i både xenon og halogen.

Og jeg tror neppe Hella hadde skrevet Foglight med stor blå tekst på esken til disse lyktene hvis det skulle være fjernlys ;)

Bevis det

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 months later...