Janson Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Enig! Så da kommer jeg med et spørsmål, som kanskje kan dra den tråden her inn til emnet igjen..:) Hvor stor forskjell i ESR må det være for at den er _for_ stor.. Biltema batteri under panseret + gelebatteri av kjent fabrikat i bagasjen = go/no go? Fant ikke no særlig utfyllende info på teman sin hjemmeside, men får dra fram gode gamle katalogen etterpå, kanskje det står noe der om denna ESR'n. Hvis to batterier overhodet ikke er kompatible, hva er det som ryker først? Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Janson skrev: Enig! Så da kommer jeg med et spørsmål, som kanskje kan dra den tråden her inn til emnet igjen..:) Hvor stor forskjell i ESR må det være for at den er _for_ stor.. Biltema batteri under panseret + gelebatteri av kjent fabrikat i bagasjen = go/no go? Fant ikke no særlig utfyllende info på teman sin hjemmeside, men får dra fram gode gamle katalogen etterpå, kanskje det står noe der om denna ESR'n. Hvis to batterier overhodet ikke er kompatible, hva er det som ryker først? Dette finnes det nok ikke noe fasitsvar på, så det er egentlig opp til hver enkelt å finne ut av... Men et batteri med høy ESR ville jeg holdt meg unna uansett. Jeg tror ikke at et batteri med ESR på 2 mOhm vil trives veldig bra med et som har 2-3 ganger så høy ESR. Begge mine batterier er god nede på 2-tallet og det funker fint. Det batteriet som ikke tåler å bli utladet er det som vil dø først... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 BeemerZ1 skrev: Det batteriet som ikke tåler å bli utladet er det som vil dø først... Mvh Stian Egentlig er jo dette positivt, siden man da får en utmerket unnskyldning for å kjøpe et bra batteri til isteden. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 hah, ikke når begge to er nye ;) Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Vet hvertfall hvor jeg ikke skal kjøpe batterier :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hehe her var det mye krangling ja.. men nå har det seg sånn at jeg skal ha nye batterier så jeg trenger litt info før jeg foretar et valg og siden det blir jævla dyrt å kjøpe et batteri av alle merkene må jeg nesten ta valget på bakgrunn av specs. Hva skal jeg se etter?? hvor viktig er ESR?(skal ha to like batterier så ESR vil bli like på begge) Edit: bare for å se om jeg har oppfattet dette riktig...ESR = Indre resistans??? Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Odd-Helge skrev: hehe her var det mye krangling ja.. men nå har det seg sånn at jeg skal ha nye batterier så jeg trenger litt info før jeg foretar et valg og siden det blir jævla dyrt å kjøpe et batteri av alle merkene må jeg nesten ta valget på bakgrunn av specs. Hva skal jeg se etter?? hvor viktig er ESR?(skal ha to like batterier så ESR vil bli like på begge) Edit: bare for å se om jeg har oppfattet dette riktig...ESR = Indre resistans??? altså hvor fort batteriet selvutladdes?? Er ingen som krangler her vel? Vi diskuterer bare :) Det holder vel at du ser etter et batteri som har godt rykte, greie specs og bra pris ;) Odyssey, Kinetik, Northstar osv er klart blant de bedre. ESR'en forteller deg egentlig hvor lett batteriet har for å levere strøm. Lavere er bedre. Om du skal ha to batterier blir ESR ganske liten uansett, siden den halveres når to (like) batterier parallellkobles. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 oki...jeg har surfet litt rundt og funnet mange forskjellige produsenter. på ett av merkene var da den indre resistansen merkelig høy i forhold til mange andre så det jeg lurer på er...finns det forskjellige måter å måle ESR på?? Resten av specsa så bra ut så derfor spekulerer jeg på om det kan være feil oppgitt ESR eller forskjellige måter å oppgi dette på Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Odd-Helge skrev: oki...jeg har surfet litt rundt og funnet mange forskjellige produsenter. på ett av merkene var da den indre resistansen merkelig høy i forhold til mange andre så det jeg lurer på er...finns det forskjellige måter å måle ESR på?? Resten av specsa så bra ut så derfor spekulerer jeg på om det kan være feil oppgitt ESR eller forskjellige måter å oppgi dette på Skjønner ikke at det skal være mulig nei... Men husk at mindre batterier har høyere ESR :) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 takk for hjelpen...får lete litt mere jeg;) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilverdeagle Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Vurderer å kjøpe et optima d34 til min forholdsvis store bilstereo. Ser det har 750 Amp cca... Hører det er Cranking Amps du skal se på når det gjelder bilstereobatterier.. Ser lovende ut dette batteriet.. Noen som har erfaringer med Optima?? Siter Bil: Audi 80 2,0E (115hk) med 17" borbet-felger Bilstereo: Pioneer 4" fronthøyttalere Pioneer båndpass-kasse med 10" element Genesis dual mono-forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg