Gå til innhold

De mest omtalte batteriene på BF..

Ranger emnet


LLH

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke testet batteriet nei. Men du sier at det lades fortere opp, tenker du da på at det fortere når topp kapasitet fordi det kun er 20Ah eller at det kan ta imot høy laddestrøm? For problemet er for mange at dynamo kanskje ikke kan levere så mye til batteri og da mener jeg at dette kan bli et problem. Jeg har flere kjente som har klart å få flatt batteri på veldig mye småkjøring som ikke har stereo, hva med de som har stereo da? Jeg gidder ikke å vedlikeholdslade annenhver dag ihvertfall.

 

Men når du først er her inne, vet du hvor lav ESR de forskjellige Kinetikbatteriene har? Kanskje jeg kan spleise et med mitt Optima Yellow Top og teste om det klarer å starte dieselbilen min alene når jeg har mye småkjøring :)

 

Jeg synes litt for mange er litt for mye opptatt av ESR, CCA etc.

Hva med å velge det batteriet som er mest brukt innen dB drag, det batteriet som brukes av de som spiller høyest.

Mye kommer an på smak & behag men skal en ha "det beste" så er det bare ett valg!

Scott Owens spiller f.eks. 182,2 dB med sine Pioneer-woofere. Batterier har han nok av!

Kinetik er vel kanskje den eneste produsenten som lager batterier ene og alene for bilstereo og dB Drag. Mange andre skygger banen når det gjelder bilstereo, for i denne sporten blir batterier virkelig satt på prøve og til tider meget stygt behandlet slik at en ødelegger celler og det gir igjen dårlig rykte ovenfor produsentene. Vil ikke nevne noen navn her, men det er en spesiell produsent som så absolutt IKKE vil være med på bilstereosporten da de ser at det ødelegger dems gode rykte. De lager så absolutt habile batterier men ikke for bilstereosporten.

 

Gjerne flere små enn få store = Kortere oppladingstid og kjappere utlading.

Hvis ikke batteriet svarer til forventningene så er det bare å levere det tilbake der du kjøpte det. Det gjelder alle merker og alle forhandlere!

Garanti og bytterett er fint å ha!

 

Håper dette var til hjelp...

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice! :)

 

Er dette målte verdier av en person eller oppgitte verdier fra produsent?

 

Maxxima ser jo ut til å gi veldig mye for pengene.

 

Dette er målt av gjengen i AutoHifi. Det tyske bladet ja...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne flere små enn få store = Kortere oppladingstid og kjappere utlading.

Hvis ikke batteriet svarer til forventningene så er det bare å levere det tilbake der du kjøpte det. Det gjelder alle merker og alle forhandlere!

Garanti og bytterett er fint å ha!

 

Håper dette var til hjelp...

 

 

Mvh

Pål

 

Grunnen til at jeg spurte om ESR her var jo av den enkle grunn at jeg ville parallellkoble det med mitt Optima, noe som ikke egner seg om de har veldig forskjellig ESR. Jeg vil også påstå at det stor forskjell på vanlig bruk av bilstereo og db-drag, men nok om det.

 

Jeg skal uansett ha enda et batteri med tiden, har ikke bestemt meg for hvilket enda. Men jeg får jo Optima Yellow Top levert på døra for 1400 da.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke nevne noen navn her, men det er en spesiell produsent som så absolutt IKKE vil være med på bilstereosporten da de ser at det ødelegger dems gode rykte. De lager så absolutt habile batterier men ikke for bilstereosporten.

 

Mvh

Pål

 

Det hadde jo vært meget snilt av Dem og nevne dette batteriet da Deres ekspertise vet om slikt så andre slipper å gå i denne fella ved å kjøpe dette batteriet. Jeg regner med at når du generaliserer alt ned til "bilstereosporten" at du da regner alt innen bilstereo fra DB-drag Racing til emma/iasca

 

Jeg regner med du sitter på fakta som kan bevise det du mener og ikke er tomme ord, og da har man lov å ytre sinn mening mener nå jeg.

 

og ha en fin tur til Las Vegas :)

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk Pål ahr helt rett i det han sier om en ikke navngitt batteriprodusent her.

Har hørt borti dette før i forbindelse med en svensk DB-bil som ble solgt til Norge der produsenten ville ha bort reklame som sto klistret på siden av den grunn at de ikke ville forbindes med DB-drag/bilstereosport

 

pokker det er 3.gang nå Pål:hvaskjera

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd-Helge:

Skummelt dette her. Du skal se at vi blir enige uansett, til slutt være seg bilstereo eller annet. Litt skremmende tanke egentlig. hehe

 

Når det gjelder specs på Kinetik så vet jeg like lite som dere pr.idag men jeg håper dette løser seg etter en bedre middag med Kinetik i Las Vegas.

Specs er etterspurt flere ganger men vi har aldri mottatt noe.

 

Jeg skal holdere dere oppdatert på dette.

 

Til trådstarter så kan jeg informere om at Kinetik har sagt at det er ikke noe problem å kopple sammen Kinetik Power Cells med noen andre batterier. Kinetik vil iallefall ikke ta skade av dette.

Håper dette hjelper deg inntil vi får løst "the mystery `bout Kinetik"!

 

 

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes litt for mange er litt for mye opptatt av ESR, CCA etc.

Hva med å velge det batteriet som er mest brukt innen dB drag, det batteriet som brukes av de som spiller høyest.

Mye kommer an på smak & behag men skal en ha "det beste" så er det bare ett valg!

Scott Owens spiller f.eks. 182,2 dB med sine Pioneer-woofere. Batterier har han nok av!

Kinetik er vel kanskje den eneste produsenten som lager batterier ene og alene for bilstereo og dB Drag. Mange andre skygger banen når det gjelder bilstereo, for i denne sporten blir batterier virkelig satt på prøve og til tider meget stygt behandlet slik at en ødelegger celler og det gir igjen dårlig rykte ovenfor produsentene.

 

Mvh

Pål

 

Anbefaler bruk av Fishbone for å stryke fast vinyl og InstallBay rødt kontaktlim anbefales til slike kompliserte oppgaver, da det meste annet kontaktlim på markedet garantert vil løsne.]

 

Nå synes jeg at du tar munnen litt for full her.

Det finnes mye bra kontaktlim på markedet som helt klart holder følge med det som dere tapper på små bokser.

Å kalle dette for en "komplistert oppgave" er også å ta litt for mye i.

 

Å legge en tekst under vinyl eller teppe er en grei jobb som de fleste klarer dersom de bruker en god kontaktlim og følger dennes bruksanvisning.

Ikke la dere skremme av denne løsningen så sett i gang!

 

"Bygg og vær glad!"

 

Mvh

Pål

 

haha noen for vist lov å kalle tingene sine verdens beste.. andre sliter med å skryte av å være BLANT de beste..

 

JA det kan hende du selger de beste batteriene i verden, men sånne utalelser syns jeg krever mer enn om per, pål eller espen søplekladd spiller høyest i verden med slike batterier. Intereserer meg ikke engang der sola ikke skinner.

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha noen for vist lov å kalle tingene sine verdens beste.. andre sliter med å skryte av å være BLANT de beste..

 

JA det kan hende du selger de beste batteriene i verden, men sånne utalelser syns jeg krever mer enn om per, pål eller espen søplekladd spiller høyest i verden med slike batterier. Intereserer meg ikke engang der sola ikke skinner.

 

-og dette ilegget var myntet på HVEM?

 

Litt snurt for at du har valgt feil batterier kanskje???:phatyo

 

Ikke la din sure og negative holdning ovenfor meg, vår bedrift eller våre kunder ødelegge denne tråden!

Ta deg ei banan, du, og Godt Nytt År til SPESIELLT DEG Erik Andre!

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myntet på? er vel du som skryter av batteriene dine.. "skal du ha det beste så er det kun et valg" etc.. mens du mener andre tar munnen for full når andre skryter av produktene sine.

per, pål og espen askeladd har du kanskje hørt om.. hvis ikke så søk det opp i google så kan du lese flere eventyr.. for det er slik jeg ser denne skryten av ditt batteri.. bra eventyr..

Og jeg sier heller ikke at dette batteriet ikke er verdens beste batteri, men skal du si dette syns jeg det trengs litt mer enn eventyr fortellinger til å "bevise" dette med...

at du ikke vet mer specs enn "oss" gjør jo eventyret ditt enda mindre troverdig.

 

haha sur holdning ovenfor deg og dere, så hvis jeg ikke er enig med dere er jeg negativ og sur..

og snurt fordi jeg har valgt feil batteri.. den var god.. I følge deg er nok ikke stinger det beste valget og det er kanskje riktig, men jeg er meget fornøyd og langt fra snurt.

 

du for også ha et eventyrlig år og en riktig god tur til Las Vegas :)

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Andre:

Ser frem til å treffe deg og lytte til bilen din.

Det skal bli en sann fornøyelse å se om du klarer å overbevise meg om at din bil spiller pent i forhold til mine preferanser.

Batteridiskusjonen blir vi aldri ferdig med uansett!

 

 

 

 

*løper og setter helgelås på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår