Gå til innhold

kjørecomputeren

Ranger emnet

Mokka

Anbefalte innlegg

min er tysk importert,så er vel ganske naturlig at den er på tysk da...

jeg må faktisk skifte olje i morgen,for dumme meg har jo klart å fylle for mye,så da bare skifter jeg alt med det samme :p

kjøpte ny olje på statoil for et par dager siden...den grå,halvsyntetiske...så jeg bør ikke bruke den da? er jo 150 oljer å velge mellom :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Like greit å bruke Castrol's Magnatec, den renser også motoren rimelig bra.

Samt at den eliminerte tikkelyd både for meg og en kompis. Og selvfølgelig er olja bra

Jeg tipper vi har samme motor, X20XEV, og den liker seg vel best uansett på helsyntetisk?

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mobil1 formula olje 250kr l. men det er bare fordi jeg er gift med mine biler, skal jeg anbefalle deg en olje monka, så en valvoline/eller what ever bare ----en olje det står dette på. 10w 40 helsyntetiskolje hadde vært fin , veit ikke hvor mye du kan`? spør i butikken eller se på flasken, 10w 40 skal det stå på flasken og helsyntetsisk olje, (hold deg langt unna billig drit olje) olje har mye og si, spesielt hvis motoren har gått et stykke.

Men helt opp til deg selv hvor nøye du er med olja og bile din.

Nuss sæther hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,blir bare mer forvirra nå jeg,hehe... vet ikke om noen steder som heter mekonomen...

valvoline er et merke? hehe,jeg kan ingenting om dette her jeg. den de ga meg på statoil var superway semi synthetic 10w-40...

bilen nærmer seg 200000 nå snart, men jaa,klart jeg vil være snill med den fordeom,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mekonomen er en bildel butikk (http://www.mekonomen.no er hjemmesiden dems, der kan du finne den som er nærmest deg).

Ikke kjøp biltilbehør (Om det så er spylervæske, viskerblader, olje etc.) på bensinstasjoner, er utrolig overprisa i forhold!

Eneste jeg bruker bensinstasjon til er å fylle bensin, evt. vaske litt.

Hvis det stemmer at du bor på Nærbø, så ligger det en Mekonomen butikk i Stavanger, Auglendsmyrå 11 er adressen ihvertfall.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey,nå begynner ting å sige inn her :p går sakte men sikkert,hehe

så i dag har bilen fått ny helsyntetisk olje og nytt oljefilter+ masse dilldall, så nå er den så glad atta :)

men en ting til..når jeg etterfyller olje må jeg bruke samme merket eller kan jeg bruke et annet? og er den mobil1 olja på europris den samme som de selger andre steder?

hehe,jeg kommer sikkert til å mase masse her fremover,så det er godt dere er så snille som hjelper så masse :)

jeg lurte på en ting til (bombe :p) ene lista mi er ødelagt...så lurte jeg på om denne er den rette?

SIDELIST OMEGA B V.BAKDØR 171069 NKr406.00 (ekskl mva)

VENSTRE BAKDØR FOR T.O.M. 1999-MOD. SVART - ALLE MODELLER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,jeg kommer sikkert til å mase masse her fremover,så det er godt dere er så snille som hjelper så masse :)

jeg lurte på en ting til (bombe :p) ene lista mi er ødelagt...så lurte jeg på om denne er den rette?

SIDELIST OMEGA B V.BAKDØR 171069 NKr406.00 (ekskl mva)

VENSTRE BAKDØR FOR T.O.M. 1999-MOD. SVART - ALLE MODELLER

1. Etterfyll med samme olje som du skiftet til.Hvilken olje byttet du til.Jeg kjører med 5w 30 den kan bli litt tynn, men er fin for motoren hvis den blir brukt litt hardt,

2.Og bruker bilen din mye olje?Hvordan motor har du x20xe eller x25xe? 2.0 ? 2.5?

3. Lista kjøper du på Opel. Den gamle lista river du bare av, hærverk er rett ord her :) sitter i to store plastic klips. Så rengjører du, tar bort alt den gamle limet etter den andre lista, (skal være helt rent og fritt for lim partikler,)

Så tar du av lim Beskytelsen på den nye lista av å plaserer de to plastic hode klipsene i hullene, 2 hull. så dytter du den bare på. press jevn over hele lista så alt limer så du ikke får glipper der fuckithet vann kan komme inn og legge seg ( alt veldigt lett ) hørtes kansje litt vanskligt ut når jeg forklarte men det er lett, en ape kunne klart det, dukenukem

Lykke til

Sæther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg valgte fina 5w40...sikkert ikke den beste:p men er litt fattig nå, så hadde jeg en hest en gang som het fina,så det ble litt at sentimentale grunner og,hehe

ja,den bruker litt olje,forrige eieren mente den måtte lekke litt,men han hadde ikke funnet ut hvor...men jeg syns ikke det har vært noe ekstremt oljebruk fordeom...

jaaa...omega cd 16v 2.0 tror det er x20xev

gudd...fikk bilen for 1000kr billigere pga lista...den ødelagte fulgte med...men jeg klemte bare i den stygge for det så liksom litt bedre ut,men ja,det var ikke så veldig vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel med varmepistol for å fjerne limrester, men på svak varme grunnet lakken ;) Snakker av erfaring... =)

Den lista du har der skal være riktig, om det er venstre bakdør du har.

Og som Sæther sier, etterfyll med samme merke og "modell"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, økonomien styrer en del, spesielt når det gjelder bil...

Men bra å høre den fikk et skifte =)

Det er nok en X20XEV i den ja! Sprek og fin! Hehe =)

1000.- avslag pga ei list?? Trur jeg må bli jente fort som f...! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh...varmepistol?!?! gi meg en handyman istedet :p

jupp,det er venstre bakdøra! men er det noe forskjell der på opel-deler eller om jeg bare kjører inn på opel å kjøper den sånn prismessig??

hehe,sprek og sprek fru blom...stødig automatgira, men god er den! mor har en nesten helt ny bil,men den er langt fra så komfortabel som den gamle min :)

hehe,jaaa...ganske greit det der altså...skal ikke klage jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne ta meg en tur jeg vettu ;) Men frister ikke akkurat å kjøre i 5 timer for å fikse ei list =P

Varmepistol(er) får du kjøpt f.eks hos Jernia, eller evt. Mekonomen (Er ikke sikker på om alle har dette dog). Kjøp en med regulerbar "styrke" (ligger vel rundt 400NOK, ihvertfall den jeg kjøpte). Dette + en tykk klut og limet går rett av, men som sagt, pass på lakken!

Så du har automat ja, da skjønner jeg at du ikke har det samme inntrykket som meg ;P Hehe.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke hvor nærbø er men, kommer du rundt mine trakter kan jeg godt bytte lista de. drit i varmepistol, pell det av med neglen eller kjøp en slik rondel på biltema som du tar på drillen så sliper du bort dritten det gjorde jeg :) gikk fort som bare fy, og den tar ikke lakk eller noe slik,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider