Gå til innhold

Bilen stoppa :S


Burn Out

Anbefalte innlegg

Hei, i stad så bare stoppa bilen helt uten videre når jeg kjørte på lavt turtall i 2-3. gir..

 

PLuttselig så bare ville den ikke tenne mer og den stoppa..

 

Når jeg prøver og starte den nå så høres det ikke ut som om motoren går rundt, men alikevell så gjør den det.. er liksom ikke den vanlige lyden... har ikke så mye peiling på bil motorer og sånt enda, men skjønner hvordan det funker..

 

Hvordan kan jeg gå frem i en feilsøking på en sån motor?

 

Btw bilen er en Honda Civic 1.5DXI (90HK)

 

Skjønner ikke hvordan det er mulig! Først så sklir jeg i en betong kloss og moser døra, så kuker motoren seg... :S

 

Trenger svar/hjelp utrolig mye..

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i stad så bare stoppa bilen helt uten videre når jeg kjørte på lavt turtall i 2-3. gir..

 

PLuttselig så bare ville den ikke tenne mer og den stoppa..

 

Når jeg prøver og starte den nå så høres det ikke ut som om motoren går rundt, men alikevell så gjør den det.. er liksom ikke den vanlige lyden... har ikke så mye peiling på bil motorer og sånt enda, men skjønner hvordan det funker..

 

Hvordan kan jeg gå frem i en feilsøking på en sån motor?

 

Btw bilen er en Honda Civic 1.5DXI (90HK)

 

Skjønner ikke hvordan det er mulig! Først så sklir jeg i en betong kloss og moser døra, så kuker motoren seg... :S

 

Trenger svar/hjelp utrolig mye..

 

 

99,9% sikkert regreima, hvis det høres ut som om den ikke har kompressjon....

Relativt sjelden at toppen ryker på en Honda, rent statistisk sett.....men det KAN jo skje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99,9% sikkert regreima, hvis det høres ut som om den ikke har kompressjon....

Relativt sjelden at toppen ryker på en Honda, rent statistisk sett.....men det KAN jo skje.....

 

 

Får håpe ikke det da;)

 

 

Start med å se om du har gnist på pluggene (skru ut pluggene, sett plugghettene på legg de inntil Chassie(godset del) vri om på starteren.

 

Kompressjonstest:

fjern tilførsel av bensin(napp ut dysekontaktene)

ta av sticket til fordeleren.

 

skru i kompressjonstesteren i syl 1. vri tenningen.

 

kontroller at du har et trykk på mellom 140-160psi kontroller alle sylindere.

Pass på at det ikke er større avik mellom hver sylinder på mer enn 28psi (ca 2bar)

 

registerreima er jo enkel, skru av toppdekselet evt sidedeksel for å se at alt sitter på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er reg reima som har ryki! :S bestilte deler på mekonomen og torshov i går (får dem på tirsdag)

 

Jeg har aldri skrudd noe på bil motor før, men bestemte meg for og prøve i dag, det var ganske lett og gikk veldig greit :P skrudde av toppen og det verste men beste av alt er at toppen er helt fin, ingen ventiler har krasja :D:D:D

 

Men skal bytte ventil tetninger så får håpe på og få gjort det på tirsdag (en kompis som gjør det for meg)

 

Så var det å sette på ny reg reim da, det skal jeg også ha hjelp til av han som fikser ventil tetningene :)

 

Utrolig letta over at ting ikke hadde krajsa inni der ass:P

 

Takker for alt av tips osv jeg har fått her!

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår