Gå til innhold

Tilleggsutstyr på E46?

Ranger emnet

Sonus

Anbefalte innlegg

Er det noen som har eller vet hvor jeg kan finne listen over tilleggsutstyr som man kunne få på E46 i 2003 og nyere?

Vurderer enn E46 320Diesel Touring, men vet ikke hva som er realistisk å finne av ekstra utstyr. Så langt vet jeg at jeg vil ha:

- full M-pakke

- business radio med CD eller 16:9 navigasjonen

- sportsseter i enten Alcantara eller skinn

- air con

- elektriske vinduer foran og bak

- sort taktrekk

Ellers tror jeg jeg kunne ønske meg:

- elektrisk justerbar førerstol med memory (dama sitter ganske forskjellig)

Noen som har peiling hvor enkelt/vanskelig det vil være å finne en slik bil?

P.s den kan IKKE være sølvgrå eller rød

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sonus!

Solgte nettopp din drømmebil, en Topazblå 320DAT med M-sportpaket II.

Min var en 03 (10/02) gått 72000km. Fikk 300.000.-

Info:

-Mange averterer med full M-pakke -og lyver!

-Sportstoler i alcantara er standard.

-Aircon er standard, automatikk ekstra.

-Antrasitt (sort) taktrekk er standard.

-El vinduer bak er ekstra.

Det er MANGE biler på finn! Vær kresen. Jeg hadde INGEN feil på bilen (kjørte den de siste 62000km/3.5 år). Kjørte 7000km i sommer (alpene+spania) med 1600kg vogn bak. 35 grader+, 1800moh, 120km/t. Bare velstand hele veien! Kongebil. Så bra jeg har bestilt ny, produksjon uke 3, levering uke 9. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320dat - Importerte du din eller var det en norsk bil? Er det stor forskjell på tysk versjon kontra norsk? Har funnet en som jeg syns har det utstyret jeg har lyst på på mobile.de. Eneste problemet er at den er sølvfarget og ikke har el.vinduer bak. Den har til og med el.seter med minne :)

Er automatkassa god på disse bilene? Jeg har bare kjørt med manuell. Prøvde en Mercedes C220CDI med automat og det er kanskje den største skuffelsen jeg har opplevde med moderne biler.

EDIT: var å prøvekjørte den som er tilsalgs hos Sandven i Bergen på lillejulaften. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8607826&sid=3aRok80iP276181&pos=32&tot=81&page=2

Ellers syns jeg denne er pen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8981753&sid=3aRok80iP336152&pos=9&tot=117

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatkassa er nyydelig! Har ikke prøvd bedre. ZF lager virkelig kremkasser. Jeg er egentlig mest keen på rekkeseks bensin og manuell kasse. Har hatt 3 slike tidligere. Imidlertid er diesel blitt så bra at man vanskelig kan forsvare noe annet. Min mening er at automat passer meget bra til Diesel. De er jo litt kortpustet og har begrenset turtallsområde, fint å slippe å gire!

For et par år siden kjørte vi ferietur med en vennefamilie. 6000km rundt i europa med hver vår identiske vogn. Våre venner i en MB 290 CDI, vi i vår 320dat. Våre venner fikk problemer i varmen, aldri vi. Automatkasser i begge...

Jeg har røynet 2liter diesel/automat kombinasjonen mer enn mange, - bare velstand! Største forskjell med norsk bil er å passe på lyktespylere ( finns kun i tyskland i komb med Xenon) og varme i seter (min hadde).

Begge nevte biler ser ut å være veldig bra, den første i samme farge som jeg hadde men med noe mindre utstyr, personlig synes jeg 18 tommere er et "must". Den andre i sølv virker å være et MEGET bra kjøp! Min favoritt!

Ja, jeg importerte min i 03, betalte 30.000 euro. Direkte fra BMW (Jahreswagen). Jeg vurderte selv import også denne gang, i mitt tilfelle var det et dårlig regnestykke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider