Gå til innhold

Byttet ktil A-kam= ujevn gange

Ranger emnet


Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Byttet til A-kam her om dagen fra vx3 til denne fordio jeg liker bil med bånndrag.

 

Men etter jeg monterte kammen virker det som om den slår litt feil av og til får liksom litt risting på seg på tomgang ,hører det egenlig mest på eksoslyden bak. Med vx kammen gikk den helt fint men begynte med dette etter et jeg satte i a-kammen.Nøkker litt også vist man har den i femte ned en bakke uten gasspådrag i 80.

 

Siden den gikk greit med Vxen så er dett ikke vakum lekk eller teningsfeil og har kontrollert ventilene to ganger for og være sikker.

 

Dette var en brukt a-kam kan den være slitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-kammen bør justeres - ca 3grader +eller -?

Hadde samme symptomer, men det ble borte etter litt justering.

Jeg filte litt på kamdrevet for å få nok plass i kilesporet til ca 3grader. Husker ikke om det var tidligere eller senere...

 

Byttet allikevel tilbake til Tkam etter en stund.. Bedre kjørbarhet til vanlig kjøring.

 

 

er det en ide og bytte til ett justertbert kamdrev slik som denne fra kg http://www.kgtrimning.com/kamtillb.htm .Da kan jeg jo forsøke både - og + 3 grader.

 

Er det runde eller firkant tenne på reima mi husker ikke, selv om jeg bytta for 3 måneder siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt ujavn gange jeg også, men har på prikken 0,4 i co, og fin blanding.. så gir egentlig litt f*** :) Trukke det gjør så mye jeg.

Litt "kult" med litt sånn ujavn gange...hehe... bilen virker sprek på tomgang da vett;) :D Sier jeg til alle som lurer hvertfal, haha:D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det noe fordel å bytte til A-kam eller? Har en A-kam liggende. Kjører med VX3-kam nå og det funker bra synes jeg; kanskje litt slakk i bånn.....

 

A-kam er veldig fin. godt bunndrag, og javn og fin til turtallsperra

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt.

 

Var hos stensbøl på tirsdag og han sa at vx3 og k-kam gir mere effekt på toppen. jeg kjører med a-kam og bremset 292,4 på driven. Hadde jeg hatt vx3 eller som han mente var best, k-kam, ville jeg hatt 25-30 hester til........

 

A-kam gir nok bedre bånndrag enn de andre på en turbomotor ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt.

 

Var hos stensbøl på tirsdag og han sa at vx3 og k-kam gir mere effekt på toppen. jeg kjører med a-kam og bremset 292,4 på driven. Hadde jeg hatt vx3 eller som han mente var best, k-kam, ville jeg hatt 25-30 hester til........

 

A-kam gir nok bedre bånndrag enn de andre på en turbomotor ....

 

oj!

Har jeg sett bilen din før??? hmm.. svart 740?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår