Gå til innhold

Byttet ktil A-kam= ujevn gange

Ranger emnet


Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Hva med A-kam på en original B230F ?

 

da kan man heller kaste i en K-kam da...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hvordan utbytte vil jeg da få? og hvilken kam sitter i en orginal B230F? Den er ihvertfall jævli lat...Hjelpe min hatt :D

 

Sitter vel M-kam på orginal F-motor.. den slappeste av dem alle.

 

K-kam dytter ventilene såpass langt ned at de bånner i stempelet om regreima ryker trur jeg... men samtidig er det en hissig kam, med godt drag oppi litt turtall, noe man gjerne ønsker fra en sprek sugis.

 

A-kam er en mellomting, men er primært laga for turbomotorer da...hvordan den fungerer på en sugis, vet jeg sannelig ikke.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter vel M-kam på orginal F-motor.. den slappeste av dem alle.

 

K-kam dytter ventilene såpass langt ned at de bånner i stempelet om regreima ryker trur jeg... men samtidig er det en hissig kam, med godt drag oppi litt turtall, noe man gjerne ønsker fra en sprek sugis.

 

A-kam er en mellomting, men er primært laga for turbomotorer da...hvordan den fungerer på en sugis, vet jeg sannelig ikke.

 

Noen som har en k-kam liggende da? Har en a-kam til overs

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter a-kam på b23e med 398 toppen. Skal ikke protestere på at f-motoren er lat, men den har i mine øyne en fordel: bunndrag!

 

Den toppen har jeg liggende med A-kam.

 

En B230F er ikke i nærhetet av å ha noe som helst bunndrag. Ihvertfall ikke når man er vant til å kjøre Renault 30TS med B27A, Malibu med 355 v8, Ford van med 7.3 v8 diesel...Da skal jeg love deg at det virker som om at B230F'en er Lat :D

 

Derfor jeg lurte på om det ble noe mere futt i den med f.eks den A-kammen jeg har liggende :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får neppe noe bedre bunndrag i f'en uten endring av innsuget, som bestemmer mye av torquen(momentet) på motoren. slaglengden er det jo ikke så lett å gjøre så mye med.

 

Men, se ting fra et annet synspunkt da.... B230FX (940) etz har VX3 kam med 531 topp 131/134hk, og er en del friskere enn std B230F. Noe å tenke på det og... selv med 530-topp som F'en har.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den toppen har jeg liggende med A-kam.

 

En B230F er ikke i nærhetet av å ha noe som helst bunndrag. Ihvertfall ikke når man er vant til å kjøre Renault 30TS med B27A, Malibu med 355 v8, Ford van med 7.3 v8 diesel...Da skal jeg love deg at det virker som om at B230F'en er Lat :D

 

Derfor jeg lurte på om det ble noe mere futt i den med f.eks den A-kammen jeg har liggende :)

 

Jeg mente ikke at den drar noe voldsomt! Men de kreftene som er i f-motoren min, kommer fra bunnen. Den er ubrukelig over 4500 o/min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår