S3T Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Heisann. Jeg har tenkt å eksprimentere litt med flocking, men er det noen her som vet hvor man kan kjøpe flock? Har muligens funnet et par alternativ, men det kan jo vær greitt å sjekke om noen andre har noen innspill. For de som ikke vet hva flocking er, så er det en overflatebehandling ofte brukt på dashbordet på rallybiler for å forhindre gjenskinn av dashbordet opp i ruta + at det er brannhemmende. Tar du en titt inni hanskerommet ditt så er det store sjangser for at det er flocket :) Flock`en er bittesmå nylon fiber som blir limt til overflaten den skal dekke, og for at de ska stå oppreist blir flock`en elektrisk ladd slik den blir tiltrekt til overflaten som da har potensiale mot jord. Dette blir gjort ved hjelp av en høyspent likestrømskurs med spenninger opp mot 50-80kV... 80000 volt ja. Dette utstyret er ikke helt dagligdags, men det går ann å lage selv. Hørest kansje litt farlig ut, men jeg satser på jeg overlever :cool: Takker for innspill :) Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 vet du om noen firmaer som driver med dette evt??? Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 http://www.racefix.no driver med dette. Hyggelige folk :) Og etter det jeg har hørt så er flocking noe de kan.. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Det kan godt være det står på siden deres, men hvor mye koster det? Flocking høres jo genialt ut :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hva koster det? Siden delen som skal flockes må være ren og fettfri gis det pris etter at delen er oss i hende og inspisert. Det kan være vanskelig for oss å bedømme og anslå pris over telefon eller mail. Hele prosessen innebærer avfetting, silikonfjerning og flocking. Priseksempler: Et Sierra dashbord koster kr 1.700,- å flocke. En dørside koster kr 500. Smådeler som rammer, deksler osv fra kr 200,- Sakset fra RaceFix. Det er igrunnen ganske genialt ja :) Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg