Gå til innhold

Hvordan justere en weber 32/36 eller 36/36?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Kan intet om Volvo, men Weber kan jeg ;)

På DG(A/E)V 32/36 skal CO-justeringsskruen ikke skrues mer ut enn 2 omdr, da har du feil (for liten) lavfartsdyse på hovedløpet!

Du har ikke overslag i fordelerlokket ditt siden den feiltenner, har opplevd det før!!!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan intet om Volvo, men Weber kan jeg ;)

På DG(A/E)V 32/36 skal CO-justeringsskruen ikke skrues mer ut enn 2 omdr, da har du feil (for liten) lavfartsdyse på hovedløpet!

Du har ikke overslag i fordelerlokket ditt siden den feiltenner, har opplevd det før!!!

 

2omdr? Hmm.. Får prøve det jeg.. Og overslag i fordelerlokket? Tror ikke det.. Er nytt.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror ikke jeg heller. Noen idè om hva som kan feile den, siden du er inne på det temaet? :p

 

Hvordan ser pluggene dine ut? Har fordeleren din mekanisme for turtallsavhengig fortenning? Virker vakuumjusteringen? Har du tatt kompresjonstest?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggene ser greie ut.. Fordeleren har mekanisme for slikt ja. Vakuumjusteringen funker utmerket. Komptest har jeg bare tatt sånn delvis.. Orka ikke mer da jeg fant ut at ventilene lakk, så jeg slipte dem, så de er tett å fin nå. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På DG(A/E)V 32/36 skal CO-justeringsskruen ikke skrues mer ut enn 2 omdr, da har du feil (for liten) lavfartsdyse på hovedløpet!

Hvis det er fakta,så har Ford for små lavfartsdyser i hver eneste DGAV... Standardsettingen oppgitt fra Ford der er 2 ¾ runde ut på noen,3 ¼ på andre..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasseren er fra en 2.0ohc bilcrossmotor.. Har satt den på en 1600 motor nå... Den skal passe siden det er en slik gasser på enkelte motorer org, så må jo være justeringa mi som er helt feil...?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt standard 1.6? Fant igjen boka med orginalsettingene som en 1.6-beregnet 32/36 står i... da kan du sette inn riktige dyser etc... men har du sjekket flottørstanden? Er den for høy/lav så er den nesten umulig å justere...blir aldri bra.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er fakta,så har Ford for små lavfartsdyser i hver eneste DGAV... Standardsettingen oppgitt fra Ford der er 2 ¾ runde ut på noen,3 ¼ på andre..

 

Mye mulig, 2 omdr. er oppgitt av Weber :) Ford 2.0L har vel 2x50 til lavfartsdyser vil jeg tro? Dyset en VW 1.8 og der var 43 dyse optimalt (1 og 3/4 omdr ut).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For DG(A/E)V er flottørnivået er 41 mm med messingflottør og 35 mm med plastflottør.

Weber har ikke DGV-dyseoppsett til 1.6 OHC, kun til 2.0! Der skal lavfartsdysene være (venturi 26 og 27) 45 og 50, hovedysene 150 og 135, luftdyser 160 og 185 og 2xF6 emulsjonsrør. Om denne gasseren din har stått på en 2.0 så vil nok ikke dysene være korrekte til en 1.6

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig, 2 omdr. er oppgitt av Weber :) Ford 2.0L har vel 2x50 til lavfartsdyser vil jeg tro?
2.0L har 45/60 i de fleste applikasjonene,de som er solgt kun i noen land har 55/50.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For DG(A/E)V er flottørnivået er 41 mm med messingflottør og 35 mm med plastflottør.

Weber har ikke DGV-dyseoppsett til 1.6 OHC, kun til 2.0! Der skal lavfartsdysene være (venturi 26 og 27) 45 og 50, hovedysene 150 og 135, luftdyser 160 og 185 og 2xF6 emulsjonsrør. Om denne gasseren din har stått på en 2.0 så vil nok ikke dysene være korrekte til en 1.6

Weber har kanskje ikke til 1.6 nå,men de hadde...for jeg har de specsene. Hoveddyser skal være 130/125,luftdyser 160/125,Emulsjonsrør 2 x F66,50/45 tomgangsdyser...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden den skyter opp gjennom forgasseren er det lite trolig at det er forgasseren som er feil justert, der er mest sannsynligt at det er tenningen som er feil, kan være feil plassering på fordeler, feil kamvinkel, feil stiftåpning og sånne ting som gjør at den tenner mens en innsugsventil er åpen, eller at en innsugsventil henger og ikke stenger skikkelig. For vis allt i tenning og kam er justert riktigt og alle ventiler stenger som dem skal, så skal der ikke komme noe som helst oppover

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår