Gå til innhold

Irriterende viftelyd!

Ranger emnet

ExvaliBuR

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske irriterende problem med min Omega B, når "viftetallet" står på 1 eller 2 så får jeg "pipelyd" enkelte ganger fra viftene. Når dette først starter så holder det seg lenge, men er ikke alltid det skjer! Hjelper å daske hardt på toppen av dash, men kommer fort tilbake igjen.

Kommer spesielt fort om man dreier rattet mot høyre!

Noen ideér? Reim som er gåen/smøres?

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njjaa hehe har ikke demontert hele dashen før så vi stiller vel ganske likt der tror jeg

Huff! Nei, åpne panser og se om du kommer til vifta når du fjerner plastdekslet hvor kupefilter o.l. ligger.. Der den skal taes ut på corsa og vectra ihvertfall... sikkert ikke så mye annerledes på omega...

-94' Omega CD 2,5td (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bytte min etter samme feilsympton mitt i desember.

Du må ut med hanskerom og helst airbagen, men jeg klarte det uten å ta av airbagen. Når hanskerommet er tatt ut, fjerner man papplaten som sitter under hanskerom. Nå kommer det vanskelige, og det er fjerning av fire skruer, type Torx 20. To stk sitter lett tilgjengelig, den til høyre sitter noe mer knotete til, men skal gå greit. Den øverste er plasert noe helt jævlig sykt.

Her må du bruke et skrutrekker bits og vri den rundt med en tang.

Nå burde viften være løs, nå er det bare å få den ut!!!!!!

Det går en kabelbro i plast rett bakom viften, den fikk ikke jeg løs, så den knakk i forsøket på å bøye den unna. Men deretter gikk det nogenlunde greit.

Sto i en snøskavel i 3minusgrader med hodelykt som eneste lyskilde, men etter 2,5 timer var den nye inne.

Pipelyden er lagrene som er gått tørre. Etter en inspeksjon var børstene slitt ned til ca 1/3, så skal du ha bilen en stund til, er eneste løsning å kjøpe ny vifte. Klarte å få min for 1800,- etter litt pruting på Opel verksted i Nord Norge.

Er det noen som vet hvordan den taes ut på verksted ? Så ut som jeg var angrepet av 10 katter på armene når jeg var ferdig.

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sehen: Det var dette jeg fryktet, hehe...

Hvordan kan man forsvarlig ta 1800,- for ei vifte? Eller har jeg misforstått totalt når det gjelder hva vifter gjør og at prisen til husvifter o.l er rundt 500-1000.- for gode ok vifter?

Jaja, er vel bare å bite i det sure eplet, håper de kommer med platinabelagt gull...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider