Gå til innhold

Lurer på hvor mye hk webber forgasser utgjør på 240

Ranger emnet


rudihoe

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tilbud om og kjøpe dobble webber forgasser med innsug til 1500kr, er dette en oki pris? dette så lurer jeg på hvor mye hester disse forgasseren utgjør? (han som skulle selge den så at bilen fikk 100 hk mer ved montering av forgasseren:S!!! ) Men dette tviler jeg noe sykt på

Peugoet 406 - Toyota Corolla 1975

X Ford Mondeo X Peugeot 405

X Ford Sierra X Ford escort X Mazda 323

X 2 Volvo 240 X Honda Accord aerodeck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en B23 med 405 topp som var portet 2mm med 310gr cam (husker ikke løftet men tipper det var rundt 12) med dobble 45 dellorto og vettug tenning var det over 140hk i.. tør ikke tippe hvor mye men over 140 var det..

 

Edit: B23 blokk 1000.-

 

405 topp 2000.-

 

cam fra KM 1800.-

 

dobble gassere 1500.-

 

Planing av topp ca 500.-

 

div drit man alltid trenger 1000.-

 

tot ca 7800.- for noen lusne forgasser hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævli lite vits og døtte på 2 doble på en orginal motor da.. porte toppen, få i grom kam og grenrør/eksos så hjølper det litt..

 

litt, ja..

 

 

Deilig lyd? En stakkars motor som surkler, hoster å harker? Nei, gi meg lyden av metall-vifter som snurrer fort rundt, og komprimert luft som blir sluppet ut av ett lite stempel i ny og ne..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en B23 med 405 topp som var portet 2mm med 310gr cam (husker ikke løftet men tipper det var rundt 12) med dobble 45 dellorto og vettug tenning var det over 140hk i.. tør ikke tippe hvor mye men over 140 var det..

 

Edit: B23 blokk 1000.-

 

405 topp 2000.-

 

cam fra KM 1800.-

 

dobble gassere 1500.-

 

Planing av topp ca 500.-

 

div drit man alltid trenger 1000.-

 

tot ca 7800.- for noen lusne forgasser hk

 

litt mer en 140væ :confused: gasserlyden er lyden av EKTE hk som liker og bli pisket til det siste.. den derre japsesnurra til jetfly motor får bli til fly for min del...:coplight

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Webber forgasser har jeg aldri hørt om, men det ville overraske meg om ett oppsett med to doble DCOE på en ellers orginal motor vil gi noe særlig mere enn økt forbruk og 2-3 hk på det meste, kombinerer man det med sugetrim derimot, da kan man nok tyne ut en del mere enn med orginaldeler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To doble DCOE på en original topp med original kam er (nesten) bortkastede penger. Med en trimkam så begynner det å hjelpe.

Du får en liten økning i toppeffekt med DCOE og passende trimkam, men den største forskjellen vil du få i form av bedre bunndrag og et mye sterkere mellomregister.

At to doble DCOE drikker bensin (ved normal kjøring) er tull. De som har erfart dette er de som av uvitenhet (eller av andre grunner) har hoppet over dysingen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår