Gå til innhold

Rød RX-7 dratt av veien v/ vestby togstasjon!

Ranger emnet


Joastarlet

Anbefalte innlegg

Å se se sånne bilder er et trist syn. Men ser ut som om den går ann å rettes. Sekke ut til at rammevangna har tatt så veldig skade. Er noen små bulker på venstre side av bilen. Men ser ut til at det meste i motor rommet er skadet. Motor og alt fremover. Må nok inn med en helt ny front.

 

Jeg har vært og tittet på den i dag og henter den på mandag tror jeg. Du har nok rett i at det meste i motorrommet er skadet. Klarte ikke å se om motoren har fått seg en smell men det ser ikke ut til at den har vært flyttet på under smellen.

Rammevangene fra støtdempertårnene og frem er skadet (bøyd innover). Det må nok plukkes litt ned for å se hvor langt skaden går men jeg tror nok du har rett i at det må en ny front til.

Kunne ikke se at det var noen skade bak støtdempertårnene.

 

260_6001.jpg

 

259_6000.jpg

 

260_6007.jpg

 

260_6002.jpg

 

260_6006.jpg

 

260_6004.jpg

 

260_6003.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, det er jo blitt bevist før det at Japan Auto gutta ikke kan kjøre bil i det hele tatt...Da sikter jeg til Gatebil, der de har krasjet Skyline osv. Når de prøver å kjøre drifting.

 

Du må lære å gå før du kan løpe. Topp-drifterne har nok dratt ut av veien noen ganger når de har øvd for å bli så gode som de er, dont you think? :idea:

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er jo blitt bevist før det at Japan Auto gutta ikke kan kjøre bil i det hele tatt...Da sikter jeg til Gatebil, der de har krasjet Skyline osv. Når de prøver å kjøre drifting.

 

Han som kjørte RX7'en har ingenting med Japan Auto å gjøre så ikke sleng med leppa om han. Han var uheldig og ødela en bil - som han forøvrig ikke må betale for heller. Han var med som hjelpekar for å kjøre en av de 12 bilene som kom fra Japan og synes ikke det var noe særlig å ødelegge en bil som ikke engang var hans.

Om Tom Ole ikke kan kjøre bil og leker drifting er jeg ikke helt enig med deg i. Han vant jo det første offisielle NM løpet i Norge og kan kalle seg Norges beste drifter, han vant flere løp i Finland og han har mulighet til å satse hardt (bilen) der andre prøver å få frontspoileren til å holde ett løp til.

Jeg kan trøste deg med at det nok blir flere småkrasjer, kanskje noen store også og sikkert med en eller annen Skyline også.

 

Du drifter du også regner jeg med???

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har skjedd bak på bilen??? nedre del av bakfanger osv ser deformert ut....

 

Den har fått en liten skade der også, nedre del av bakskjermen har vært nedi ett eller annet.

Det er fullt mulig å rette bilen for en god del deler ligger på lur, og det er ikke så store skader på rammeverk og vanger. Men om det lønner seg er jo et annet spørsmål.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

260_6001.jpg

 

Ser ut til at intercooler har truffet triggerhjulet på veiva. Intercoolern ligger veldig langt oppi motoren. Dette er ikke bra, motor bør sjekkes før den eventuelt kjøres igjenn. Trigger hjulet er nok bøyd. Fåkke håpe triggerne er skadet også. De er dyre må man kjøpe nye.

 

Ellers kan det se ut som om venstre demper tårn har blitt bøyd litt inn. Ser ut som om gleppa mellom insugs albuen og tårnet er litt liten i forhold til det den skal vere.

 

Knut sjekk om det er noen skader i torpedoveggen etter insuget, dette indikerer om motoren har blitt dyttet bakover i sammen støtet. Det skal så si vere mulig å få hånda ned i mellom torpedoveggen og throttlebodyen. Hvis ikke det er mulig så er motoren dyttet bakover.

 

Ser også ut til at venstre hjul sitter en del bakover i forhold til orginalt. Muligens skader på bæreamer og motor ramma.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

260_6001.jpg

 

Ser ut til at intercooler har truffet triggerhjulet på veiva. Intercoolern ligger veldig langt oppi motoren. Dette er ikke bra, motor bør sjekkes før den eventuelt kjøres igjenn. Trigger hjulet er nok bøyd. Fåkke håpe triggerne er skadet også. De er dyre må man kjøpe nye.

 

Ellers kan det se ut som om venstre demper tårn har blitt bøyd litt inn. Ser ut som om gleppa mellom insugs albuen og tårnet er litt liten i forhold til det den skal vere.

 

Knut sjekk om det er noen skader i torpedoveggen etter insuget, dette indikerer om motoren har blitt dyttet bakover i sammen støtet. Det skal så si vere mulig å få hånda ned i mellom torpedoveggen og throttlebodyen. Hvis ikke det er mulig så er motoren dyttet bakover.

 

Ser også ut til at venstre hjul sitter en del bakover i forhold til orginalt. Muligens skader på bæreamer og motor ramma.

 

Jan-Tore

 

Jeg sjekket om det var merker etter motor på torpedovegg og bremserør, men det var det ikke. Det ser heller ikke ut til at motoren står lenger bak enn normalt og det går greit å få hånda ned bak throttlebodyen. Nå så jeg bare over dette i to minutter så det blir lettere å se når bilen kommer på karosseriverkstedet som evt skal rette den. Jeg stusset egentlig over at det ikke var merker etter noe som helst på torpedoveggen.

 

Jeg kunne ikke se noe deformasjoner på innerskjermer eller støtdempertårn.

Skaden er forhåpentligvis foran støtdempertårnene.

Innsugsalbuen er knekt og ligger løst over motoren, og det er riktig som du sier at den ligger nært venstre støtdempertårn, men det er fordi den var 2-3 cm fra innsuget under det svarte dekslet som ligger oppå motoren.

De fremre delene av rammevangene er knekt innover (sammen), men det er jo kurant å få gjort noe med når bilen står i en Caroliner.

 

Jeg vet ikke hva triggerhjulet er, men intercooleren har vært trykket godt inn i motoren. Det er et (to?) litt merkelige remhjul litt over på venstre siden av motoren foran (er det triggerhjulet??) - og de er ødelagt begge to. De hjulene står omtrent i venstre kant av intercooleren.

 

Forhjulet står nok lenger bak og felgen er ødelagt. Tror også høyre felg bak har fått seg en smell. Det har også blitt skade i førerdøra men bortsett fra det så ser det ut som om fortsatt dørene passer 100% i døråpningene.

 

EDIT: Mulig reimhjulene jeg sikter til bare er AC kompressor og servopumpe..

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triggerhjulet sitter midt på motorblokka, som da AC/Servo reima går til på veiva. Hvis AC og Servo hjulene har fått seg skade har nok Triggerhjulet også. Men det ser man så fort man får bort intercoolern.

 

Dere trenger å få noen som har peil på RX7 til å se over delene på motoren osv, sjekke at det ikke har fått noen skader. Front dekslet feks er i alu, og er rimelig porøst, og kan sprekke ved et hardt slag.

 

Men dette er sånt som må sees over. Uansett så må nok motoren ut for å få fikset bilen.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår