PVNYHUS Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 vist jeg kjøper en bil nå på nyåret 07 i la oss si feb... hvem er det da som etter loven skal betale avgiften? er det registrerte eier fra 1.1 07 eller nye eier i februar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 http://www.toll.no Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Det må vel dere bli enig om ved salg, men regningen kommer til den som bilen sto registrert på 1.januar. Og idag var siste dag du kunne omregistrere før nyåret, iallefall her.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 jeg fikk kjøpt en bil på jobber forstår dere, men får ikke overta den eller registrere den før i januar en gang. håpet derfor på og slippe årsavgiften på den bilen vist det er en regel\lov om att den som bilen står reg på 1 i 1 skal betale avgiften. men vist dem får den i sitt navn, så betaler dem den sikkert. Komunal bedrift jeg jobber i veit du og der skal alle regler følles. skikkelig firekantet. hva tror dere om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Etter loven er det den bilen står registrert på per 1.1. som er ansvarlig for at avgiften betales inn. Dersom bilen selges mellom 1.1. og uti mars en gang, så er vel ny eier også solidarisk ansvarlig, dvs at Tollvesenet kan komme til deg dersom tidligere eier ikke betaler. :) Alt dette står pent forklart på http://www.toll.no - Avgifter - Årsavgift - Spørsmål og Svar Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 får prøve meg på en frekk en på jobben da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 får prøve meg på en frekk en på jobben da :) Hvorfor ikke foreslå å splitte den i to hvor nye og gamle eier betaler halvparten hver ? Så slipper du å bli uvenner over så lite :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Desember 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 ja, kanskje ikke så dumt:) får ta en prat med dem på jobben som driver med økonomi og høre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Så lenge ikkje noko står skrivi i ei kontrakt er det eigar 1\1 som er pliktig til å betale årsavgiften. Slå av halve årsavgifta på prisen av bilen. Og tidligere eigar betaler årsavgiften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg