Gå til innhold

Hjelp. AUDI 2,3E

Ranger emnet

gizzmo

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en audi i dag det va en gammel pensjonist som har hatt bilen siden den va ny 1991 mod. bilen har rullet 241 000 km.

den er sølv og bilen ser ny ut inni. null slitasje.

eneste eg som eg merka når eg kom hjemm me bilen va at vanntemperatur å oljetempraturen ikke beveger seg ??? er det noe sikring på dette ?

det er vell d eneste minuse eg kan si om bilen og jo pitte litt rust på bakluka.

men 0 problem å fixe.

jo åsså va det helt nye sommerdekk og vinterdekk på stålfelg må nokk få tak i 17 18 " rs felger å justerbart senkesett.

åjo hehe orginal kasettspiller.....den ska ud i mårå.

men det va disse viserene...bilen e eu ok 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt i instrumentpanelet kanskje? Både vanntemp og oljetempmålerene er festet til printplata med muttrer, det samme er bensinmåleren. Ellers så er det en 10V konstantspenningsregulator på bensin- og tempmåleren, men om bensinmengden viser så er den ok.

Giveren for vanntemp er den som står øverst fremme på toppen, multifunction-giver, sitter oppe på toppen av en tilkopling for en kjølevannsslange. Er tre ledninger inn til denne, fire på noen modeller. (3 om du har AAR-motor uten A/C, flere på NG/NF-motoren).

Bilde av ledningene:

P3280006_WEB.jpg

Og ett til der du ser den midt mellom kamdrevet og vakumpumpa.

vp10.jpg

Men som sagt, tviler på at feilen ligger her, den er nok inne i bilen....

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gizzmo skrev:
justerbart senkesett

Er ikke å oppdrive til disse bilene. Har kun funnet til S6 - og tror ikke det blir helt likt på 100 der.. Koster og rundt 13-15 lapper fra Tyskland

Gratulere med flott bil forresten :)

Vanntempen på min bil funker kun på helligdager, men som regel sitter nåla i bunn. Som Quattro73 ligger nok feilen på kretskortet på instrumentpanelet ditt. Kan loddes eller byttes

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
  Cozzie skrev:

Vanntempen på min bil funker kun på helligdager, men som regel sitter nåla i bunn.

Samma på min og. Om sommaren funke den heilt fint å ligge på 90 grader. Om vinteren går den i dvale:sleeping å komme sjeldent opp på 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:puke: tja va ute å kjørte den i dag :) er enn drømm å kjøre.

men i dag va dar litt liv i nåla på tempraturen på vanne å den kom vell opp til sånn rett øve 50 grader den kom å gjikk hele veien.

oljetempraturen begynte å vibrere 2 3 ganger men så blei den dau men dar va litt liv i di i dag..

må eg ud me heila dashborde då eller ? for å komme bakom der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gizzmo skrev:

må eg ud me heila dashborde då eller ? for å komme bakom der

Å ta ut instrumentpanelet i bilen din er fort gjort, kun noen skruer som må av så kan hele panelet tas ut etter at pluggene er løsnet. Tror det er tre skruer på undersiden av dekselet som sitter i underkant av panelet, når dette er av ser du skruene som holder selve instrumentpanelet. Skru ut, løsne pluggene og dra panelet ut. Pluggene (2 eller 3 stk alt etter som) har låseklips som må løsnes før de kan tas av, bruk et tynt lite skrujern til dette.

Trenger ikke av med rattet!

Justerbart senkesett

Vanlig senkesett

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. KW til Audi 100. Har jeg aldri sett :)

Noen som har prøvd dette?

Om du går for et vanlig senkesett bør du sørge for å få senka den mer foran enn bak, da disse bilene lider av lat rompe som er lavere enn fronten. Ser ikke så fælt ut om du bare senker litt, men når du nærmer deg skjermbuen begynner det å se stygt ut. Min er et eksempel på dette.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stealth skrev:
litt offtopic, men det vanlige senkesettet, er det alle 4 for den prisen, eller kun 1?

Og er det ikke sånn at Audi 100 C4 bør senkes mer framme enn bak?

Er til alle fire, men er kun fjørene selvsagt. Kjøp skikkelige dempere (Bilstein ;)) og monter når fjørene først er av!

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider