Gå til innhold

hvordan omregistrere en bmw 520 til 535 / M5

Ranger emnet


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

hei

 

ei venninne av meg har muligens fått tak i en 520 som det er satt inn en 3,5 liters motor i (m5?!) . bremser og understell og alt skal også være byttet.

dette skal være ordentlig ombygd.

 

noen som vet hva som må gjøres for å klasse denne opp til 535 / M5 ??

hvor mye vil det eventuelt koste?

 

Takker for alle svar...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris avhenger av når den er førstegangsregistrert i Norge, og dermed hvor mye bruksfradrag den har til engangsavgiften.

Har den 10 år på norske skilter, har den 100% fradrag, og Tollvesenet slipper å blande seg inn.

 

Da er det papirer på ombyggingen (f.eks fra BMW på at motoren passer, at bremser/understell tåler påkjenning osv) som tas med til Biltilsynet for kontroll, som koster 550 kroner, da inkludert nytt vognkort. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris avhenger av når den er førstegangsregistrert i Norge, og dermed hvor mye bruksfradrag den har til engangsavgiften.

Har den 10 år på norske skilter, har den 100% fradrag, og Tollvesenet slipper å blande seg inn.

 

Da er det papirer på ombyggingen (f.eks fra BMW på at motoren passer, at bremser/understell tåler påkjenning osv) som tas med til Biltilsynet for kontroll, som koster 550 kroner, da inkludert nytt vognkort. :)

 

er ikkje det betre å berre få inn at det er 3.5l motor enn å få omregistrere den til M5? tenker mest på forsikring, er vel billigere med ombygg enn å ha ein m5 på seg...? berre lurar, ikkje peiling sjølv..

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje det betre å berre få inn at det er 3.5l motor enn å få omregistrere den til M5? tenker mest på forsikring, er vel billigere med ombygg enn å ha ein m5 på seg...? berre lurar, ikkje peiling sjølv..

Når det gjelder forsikring er det sikkert billigere med 3,5liters motor, ja.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu må ha identisk drivlinje og understell som den aktuelle modellen man skal godkjenne som. Send søknad til din lokale Trafikkstasjon.

 

Som regel får du visningstime der du skal inn å vise bilen i orginal tilstand (!).

Så bygger du om og da du er ferdig drar du til ditt lokale BMW verksted/forhandler gå over bilen og sjekke at alle deler som skal sitte på en orginal 535, evt M5 skal være der. Få de til å lage et ark som dokumentasjon og stempel på at alt som skal være skal være der. Men dette må avtales med verkstedet på forhånd.

 

Så på Biltilsyn igjen for final check og stempling av vognkort.

 

 

Alt dette forutsatt at de har akseptert ombyggingen. Man må være NØYE på papirarbeidet.

 

Regn med mange timer sammen med verktøykassa!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de krever oftest papier fordi de er redde for å ta avgjørelser selv.

 

Helt riktig, de er noen forbanna uansvarlige pingler. Måtte beherske meg 2 ganger jeg var der borte og forklare.

 

Hva er vitsen med å ta fagbrev for en mekaniker da han aldri skrur? Blir på samme måten. Biltilsynfolk er en egen ra(sshøl)se.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen fasit på dette,om du leser litt i veitrafikkloven så så har de lov til å godkjenne bortimot hva som helst.

 

Men de krever oftest papier fordi de er redde for å ta avgjørelser selv.

Eller kanskje det at lovverket i mange sammenhenger tilsier at det skal foreligge dokumentasjon (regner med du skjønner hvorfor det bør foreligge dokumentasjon fra noen som har peiling?)..?

Syns det er en fordel, da blir det likt for alle, og man slipper trafikkfarlige biler i trafikken som ble godkjent fordi fyren som godkjente bilen var kameraten til bestemora til naboen til tanta, som skyldte henne en tjeneste.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår