Gå til innhold

Problem med forsterker

Ranger emnet

royy__

Anbefalte innlegg

Hei.

Koblet til bilstereoen i den nye bilen for en tid tilbake, var å kjørte en tur igår kveld og når jeg skulle skru opp lyden så gikk det opp for meg at det fantes ingen bass og ingen lyd fra høytallerene koblet til forsterkeren. Forsterkeren er en Boss 1600w, husker ikke nøyaktig navnet.

Tingen er at forsterkeren er helt dø, har sjekket alle kabler og det eneste tegn til liv den viser er at det røde "protection" lyset blinker 1 gang når jeg skrur på tenningen. Har hatt dårlig jording før men da har det lyst konstant.

Noen som kan tenke seg problemet? Fuktskade, dårlig jording?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den overbelastet på noen måter? Vist den er det så er det stor sansynliget at utgangstransistorene er gåen.. Har hadd lingnende på en av mine forsterkere. MEN da vil den også dra sinnsykt med strøm.

Kan også være fuktskade pga kondensering inni forsterkeren om du har belastet den når den er kald. Fuktig kald luft kondenserer på varme åverflater.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet flere jordingspunkt idag, slipt ned til metallet så jordingen er ikke et problem. Den har stått fuktig før pga lekasje i bagasjerommet på den gamle bilen. Har sett litt dugg i bagasjerommet de dagene det har regnet kraftig, men vesentlig mindre enn i forrige bil. Viss det er fuktskade det er snakk om, må jeg kjøpe ny forsterker eller er det mulig å fikse uten å levere inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider