Gå til innhold

Alu-topper til csb. Trenger anbefalinger.

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

Hva slags topper du trenger kommer ann på resten av oppsettet ditt og hva motoren skal stå i og brukes til.

 

Litt mer info hadde ikke vert å forakte :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hos summit,har stort utvalg til ditt bruk.men tenk litt fram når du først invisterer i topper,planer om roller og har du planer om meir trimming i framtiå?

 

Fks Edelfrosk levere goe topper til fornuftig pris 1059 dollar,for ca 3 hundre dollar mer kan du ta steget opp til topper som flower mer og med større ventiler 2,08/1,60 og til roller.

 

Tips bestill sjøl fra summit sparer noen lapper på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edelbrock har noen topper som de selger i noen 410-435hk kit til small block chevy.

 

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?SearchType=Make&N=700+4294908216+4294908198+4294925074+4294840140+4294925232+4294838998+115+400065

 

Se på de to kitta i midten her, er ikke dyre heller.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Ebay butikk som heter White Performance1 selger billige alu topper. Har kjøpt startmotor av han og alt gikk greit mht til kjøpet ihvertfall. Han har god feedback og jeg har lest bra referanser om han på diskusjonsforum'er utenfor Ebay også. Butikken er visstnok en maskin shop.

 

Hvordan de alutoppene er, vet jeg ikke, men han oppgir flow tall og oppfordrer kundene til å ringe på forhånd slik at man kan komme fram til hvilke specs som passer best.

Kan jo være verdt forsøket å ta en telefon, om ikke annet?

 

Her er link:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBC-CHEVY-ALUMINUM-HEADS-195-CC-CYLINDER-HEADS_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33617QQhashZitem260070357398QQihZ016QQitemZ260070357398

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edelbrock har noen topper som de selger i noen 410-435hk kit til small block chevy.

 

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?SearchType=Make&N=700+4294908216+4294908198+4294925074+4294840140+4294925232+4294838998+115+400065

 

Se på de to kitta i midten her, er ikke dyre heller.

 

Dette er kit beregnet for litt turtall sikkert? Hvor mye øker kompresjonsforholdet vist jeg setter på topper med 64cc kammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å finne topper viss man ikke vet hvaslags bil motoren skal i, og hva den skal brukes til.

 

Men de som Hodrod linka til så ut å være bra gerier til prisen :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta även på GM fastburn heads. bra flöde trots små ventiler (2,00-1,55)

bra kompression med flat top pistons.

De har "Raised runners " så du måste byta insug.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=NAL%2D12464298&N=700+4294925232+4294838998+4294867081+400129+115&autoview=sku

Bra effekt till rätt pengar !!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro Comp toppene jeg linket til å Ebay har et noe frynsete rykte, men etter hva jeg har lest på div amerikanske forum'er ligger dette noen år tilbake i tid.

 

I tillegg virker denne Skip White fyren å være en bra kar som ikke går inn for å lure noen, og de utfører tydeligvis endel maskinjobb på toppene før de settes sammen og selges.

 

Men når vi snakker om "most bang for the bucks" er det lite som slår Summit Racings støpejerns Vortec topper modifisert til å tåle løft opp til 0,520".

649$ pr par.

 

Sammen med en passende kam snakker vi vel her om 400 ærlige hk for under 9000kr inkludert alt og ferdig levert på døra hjemme i steinrøysa?

 

(Kam for 1500,- div pakninger for 500,- sylinderbolter for 550,-)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+115+309822&D=309822

 

Støpejernstopper er som alle vet mye tyngere enn alutopper.

Noen påstår at alutoppenes vektinnsparing alene representerer så mye økning i bilens prestasjoner at dette oppveier fordelene med bra jerntopper som f.eks Vortec toppene. Synes det høres ganske drøyt ut?

Uten å utrope de til noe fasit, skrev Amcar Magazine noe slikt i en artikkel der de byttet til alutopper på en 68 Mustang. Vektinnsparingen kan neppe være mer enn f.eks forskjellen på full og nesten tom drivstofftank?

 

Men på spesielt nesetunge biler med halve motoren foran forakselen vil utvilsomt vekreduksjonen med alutopper forbedre kjøreegenskapene mye.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ihvertfall lest masse positivt om de.

"Alle" speedshops tilbyr Vortec topper modifisert på denne måten.

 

Eneste negative jeg har hørt om Vortec toppene er at de visstnok har noe tynne vegger som gjør at de ikke brukes særlig i motorer hvor man forventer ekstreme påkjenninger.

 

Jeg selv hadde gått for Vortec toppene, men min rod kommer til å veie bare 1200 kg med gunstig vektfordeling i utgangspunktet. Faktisk er de fleste 34 Ford Roadster hotrods littegrann tyngere bak enn foran. Dermed vil ytterligere vekt-innsparing i fronten i verste fall gjøre bilen "nervøs".

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår