Gå til innhold

Alu-topper til csb. Trenger anbefalinger.

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

Mine to favoritter er Dart og AFR men finnes masse bra.

 

Vil du ha masse bun/mellomregister er det uten tvil Vortec toppene til GM du skal ha.

 

Edelbrock har jo også fine topper med mye bang for the buck som de sier.

 

Men 73cc kammer skal du bygge lav komp turbo? eller har du stempler med kul på?

 

62-64cc er vanligstog vil med flate stempel gi 9,5-10:1 i komp med 58cc 10.2-10,5:1 i komp så når du sier høy komp stempel hva mener du med det?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to favoritter er Dart og AFR men finnes masse bra.

 

Vil du ha masse bun/mellomregister er det uten tvil Vortec toppene til GM du skal ha.

 

Edelbrock har jo også fine topper med mye bang for the buck som de sier.

 

Men 73cc kammer skal du bygge lav komp turbo? eller har du stempler med kul på?

 

62-64cc er vanligstog vil med flate stempel gi 9,5-10:1 i komp med 58cc 10.2-10,5:1 i komp så når du sier høy komp stempel hva mener du med det?

 

Era

 

Har stempel med kul på ja. Splitter nye. De orginale flate ser bra ut og litt juling tåler vel de også sikkert. Med 350-400 hk er det vel rådene som gir seg først. Lurte på å kjøpe eagle h-profil fra junaiten. Kun 300 dollars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alutopper kan man i mange tilfeller også ha "1 point" høyere kompresjon enn det som en jern-topp kan ha... Banker den ved 10:1 med jerntopp og du har et tilsvarende topp i alu på hylla som gir 10.6:1? I mange tilfeller kan du bolte den på og bli kvitt banken...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høyden fra senter på veivakselen til toppen på sylinder bankene, målt i samme retning som borringen.

 

Mer forklarende kallt for: Engine block deckhight :)

 

Mangen freser av blokka litt på sylinder bankene for å oppnå høyere komprosjon.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høyden fra senter på veivakselen til toppen på sylinder bankene, målt i samme retning som borringen.

 

Mer forklarende kallt for: Engine block deckhight :)

 

Mangen freser av blokka litt på sylinder bankene for å oppnå høyere komprosjon.

 

Dechhøyden bør i allefall kontrolleres og korrigeres hvis det skal gjøres rett!

mange gamle 5.7 diesel hadde ulik deck høyde på cylinder rekkene.

Tight specks! Neppe!!!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår