Gå til innhold

Vurderer Passat 97+ Stv

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer om jeg skal bytte ut mine to biler i en passat stv 97modell eller nyere. Har netopp fått en liten kloning av meg og kona i hus :) Både leser og hører at disse bilene sliter med både sentrallås, bakrute som eksploderer og forstillingsdeler som slites fort. Er dette barnesykdommer som blir utbedret med forbedrede deler eller er det slik at kuler og stag må byttes nesten hver 50000km? Er biltema forstillingsdeler kurrant å bruke til dette og hva er kostnaddene i forbinnelse med slike reperasjoner. Jeg har skrudd mye bil og tenker at jeg gjør slike ting selv.

Er det andre svakheter/ting jeg bør se etter og hva må jeg forvente å gi for en slik bil? Det må bli en 1,8l og A/C tenker jeg, eller er 1,6literen grei nok?

Det største prosjektet blir vel likevel å få solgt Chrysleren til en grei pris tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vurderer om jeg skal bytte ut mine to biler i en passat stv 97modell eller nyere. Har netopp fått en liten kloning av meg og kona i hus :) Både leser og hører at disse bilene sliter med både sentrallås, bakrute som eksploderer og forstillingsdeler som slites fort. Er dette barnesykdommer som blir utbedret med forbedrede deler eller er det slik at kuler og stag må byttes nesten hver 50000km? Er biltema forstillingsdeler kurrant å bruke til dette og hva er kostnaddene i forbinnelse med slike reperasjoner. Jeg har skrudd mye bil og tenker at jeg gjør slike ting selv.

Er det andre svakheter/ting jeg bør se etter og hva må jeg forvente å gi for en slik bil? Det må bli en 1,8l og A/C tenker jeg, eller er 1,6literen grei nok?

Det største prosjektet blir vel likevel å få solgt Chrysleren til en grei pris tenker jeg :)

Når det gjelder forstilling så sier jeg bare en ting....kjøp forsterka deler! ;) Koster ca 5000 kr for hele settet funker bra som faen ;)

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstilling er en svakhet, så må regne med å bytte dette på en 97 mod, hvis det ikke allerede er byttet, hvis det er byttet så er brukt forsterka deler. byttet ikke til orginal forstilling lengere. Biltema forstillingen er forsterket. Sentral låsen kan være ett problem på disse bilene, jeg selv har ikke hatt noe problemer med min utenom en ulyd nå jeg låser bilen. Bakrutene i disse bilene er ikke noe problem er de eldre modellene passat dette er problem på, men på 3b og 3bg karosseriene er denne feilen fikset.

98 VW Passat TDI (solgt)

89 Audi 1.6 TD (solgt)

86 VW Golf 1.8 (spiker)

85 VW Golf 1.6 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 98mod stv...

Meget fornøyd med denne!

ar Autoclima og aircon.

Null tull med forstilling og/eller sentrallås..

Jeg kjørte Disel golf før så merker utgiftene på denne nå (bruker for opp mot mila på småkjøring.. :(

Men ellers en veldig god bil, men masse plass!

1998 VW Passat 1,8 20v

X: 1993 Golf III 1,9D

X: 1985 BMW 320 (m/m-thec Styling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna `97 modellen, i allefall den med grønn belysning er mitt råd... ellers skal jo de nye bærearmene være mye bedre, sjekk også for vannlekasjer i dørene, styreenheten for comfortsystemet ligger i dørken... Ellers syns jeg at 1.8 motoren er fulstendig bortkasta, ( med mindre det er turbo da selvføgelig!!! ) går like dårlig som 1.6 og bruker mer bensin... Det er det vel highline som er tingen? er jo en del mer utsyr der enn hos de andre for å si det mildt...ser jo også en del finere ut da med lakerte lister osv som foreks comf. line mangler. Sjekk også om varmesetene fungerer, at de eletriske vindusheverne fungerer fint og om registerreimen er skiftet, 120 000/ 5 år på bensin og 90 000/ 5 år på de fleste dieselmotorene... Lykke til i biljakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider