Gå til innhold

Tråden om min E36 328i touring M-tech

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

• Svar 533
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 1 month later...

Har akkurat sittet i 1 time å knotet med OBC'en min.. Har irritert meg siden jeg kjøpte bilen at det manglet en masse piksler. Og det har jo vist seg meget vanskelig å fremskaffe en brukt.

Derfor fant jeg denne DIY'en, som jeg fulgte til punkt og prikke.

Kjøpte bare en rull med tape på Clas Ohlson som heter "dobbeltheftende skumtape". Det er alt en trenger av ting til dette.

Var nettopp ute i bilen å satte den i igjen etter "fix'en" og det ble meget bra. Ikke 100% perfekt , men tett oppunder 90%, hehe. Bedre enn å bare se visse prikker og punkter lyse..

Nå skal jeg endelig bytte språk osv!

Her er linken: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=457171

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har akkurat sittet i 1 time å knotet med OBC'en min.. Har irritert meg siden jeg kjøpte bilen at det manglet en masse piksler. Og det ahr vist seg meget vanskelig å fremskaffe en brukt.

Derfor fant jeg denne DIY'en, som jeg fulgte til punkt å prikke.

Kjøpte en rull med tape på Clas Ohlson som heter "dobbeltheftende skumtape".

Var nettopp ute i bilen å satte den i igjen etter "fix'en" og det ble meget bra :) Ikke 100% perfekt , men tett oppunder 90%, hehe. Bedre enn å bare se visse prikker og punkter lyse.

Nå skal jeg endelig bytte språk osv!

Her er linken: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=457171

Før gikk det ikke an å tyde et eneste ord, slik ble den etterpå:

Bilde210.jpg

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Igår fikk jeg ånden over meg og fant ut at jeg skulle fikse litt på bilen. Motoren i førerspeilet var død og hadde noen speil liggende på loftet fra isbilen jeg eide tidligere.

Gikk greit å skru av speilet, er bare 3 skruer bak et deksel.

Verre var det å få av glasset. Endte med at det knakk, men heldigvis hadde jeg som sagt de andre liggende :D

Så til motoren, den satt GREIT fast pga masse irri inni speilhuset :S 4 skruer så var det å lirke å dra i den.

Så nappe ut alt av ledninger, og gjøre samme med delespeilet.

Litt pirkejobb å få på speilglasset igjen, men det går hvis du er litt forsiktig.

Heldigvis virket reguleringen igjen etterpå samt at speilvarmen nå virker, det har den aldri gjort før nå :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har alle pakkene mine ankommet :)

Monterte idag xenon 8000K i nærlysene, det ble meget bra lys, men må nok justeres noen mm.

Var mer jobb enn på forrige bilen, nå måtte jeg av med begge lyktene pga xenonpæra gikk ikke inn i lykta! Så da var det å skru alt ut, og gjøre pæreholderen mer åpen, bare klipte vekk litt metall :)

Sånn ble det, tatt med Nokiatlf min:

Bilde268.jpg

Så var det en kromknapp til håndbrekket og par håndsydde deler i sort alcantara jeg fikk i posten. Det er til mansjetten rundt girstanga og håndbrekket :) Tror det blir pent ;)

Slik ser disse ut:

IMG_0383.jpg

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Xenonkitet kjøpt på Bimmers.no? H1 eller H7? Ser de er tomme for H1, kunne tenkt meg et slikt sett selv til vintermørket.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider