Dr_S Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Hehe, ja...de var temmelig polerte ja. Skumle i regnet! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Bestilt ny M3 leppe foran og M3 innstigslister fra Koed. Bestilt nytt bensinfilter og nytt deksel over der igjen hos BMW. Samt litt mere bilpleiesaker ;) 1 x Meguiars Quick Out Carpet Stain Remover 1 x Meguiars Gold Class Shampoo & Conditioner 1 x Mothers Wheel Brush 1 x Amazing Roll-Off Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Vel..da har man fått litt deler og diverse i hus etter en liten innkjøpsrunde :) - nye bremseskiver front (org BMW) - bensinfilter + holder (org BMW) - ny gummimatte til bagasjerommet (org BMW) - Meguiars Gold Class såpe - Meguiars Quik Out carpet stain remover - Amazing Roll-Off, 1 gallon - Mothers felgbørste Tenkte teste ut denne såpa også, nå når jeg har prøvd de to andre til Meguiars. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 (endret) Bilder fra skivebytte, glemte ta bilde av de nye skivene, men er helt vanlige E36 skiver: Tok to testrunder etter skivebytte, først dro den til venstre, men etter mere bremsing tok de likt på begge sider..klossene måtte nok sette seg. Var veldig deilig å endelig ha riktige bremser, var meget dårlig på de andre skivene! Byttet også bensinfilter mens vi var igang! Var altså kast i Centricparts skivene, så de er verdiløse for meg nå egetlig.. Endret August 27, 2009 av Dr_S Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 (endret) Liten liste over hva som er byttet bare iår: - nye org. vinduspussere - Olje, motor, Castrol Magnatec 5w-40 - Oljefilter - Bensinfilter - Olje, girkasse, Castrol - Olje, differensial, Castrol - Bremseskiver foran - Gummimatte bagasjerom - M3 innstigslister (bilder kommer) - Ny lighter (mistet den gamle) - Kromringer i instrument - Nye dekk bak, Dunlop Sport Maxx - LED lys i skiltbelysning - Ny låsemekanisme hanskerom - NGK Platinum tennplugger Endret September 18, 2009 av Dr_S Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Idag har jeg pusla litt med bilen som vanlig, hehe, og fikk vokset felgene samt lakkert kalippere. De bak kjøpte jeg brukte ifjor, og de har aldri vært lakkert før. Brukte Hammerlakk fra Biltema faktisk, ble anbefalt dette. Det som er kjekt med Hammerlakk er at det kan pensles rett på rust. Men jeg børstet vekk det verste med en stålbørste før jeg malte. Har kun brukt ett strøk. FØR ETTER (ja, glemte sette på klipset før bildet ble tatt) Foran: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Legger ut litt bilder fra Våler som folk har lagt ut: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 (endret) Ikke så mye nytt som har skjedd med bilen...bare småting egentlig. Blir jo litt vasking og tørking med voksspray nå før vinteren. Ikke hatt anledning til å ta den skikkelig med voks osv da det er litt kaldt i lufta ute... Skulle tatt den med inn en plass og fått gått over før kulde og snø ankommer. Litt om hva som er kjøpt inn i det siste: Ventilhetter: Div. bilpleie: Wolfgang bøtte med skrulokk og GritGuard: Cobra mikrofiber Guzzler Towel: Xenonkit 6000K: 1 stk Mothers dekkbørste 1 stk Cobra Deluxe Jr. 600 Microfiber Towel 1 pad fra Pinnacle Endret November 15, 2009 av Dr_S Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 Da var bilen preppet klar for vinteren. Sto innendørs igår med likesinnede fra BMWCCN Vestfold og polerte og vokset så svetten sto. Renset også alt av interiør, unntatt taket. Deilig å se at skitten dras inn i den renseren :) Brukte Meguiars NXT car wash og høytrykk, Meguiars vaskevott, Wolfgang vaskebøtte med gritguard, tørket med Cobra MF håndkle. Felgene ble vasket med en dårlig rens fant jeg ut, Muc-Off sin rosa rens og med litt hjelp av en Mothers børste ble de også rene! La så på ett lag med NXT Techwax, og tørket vekk med Cobra MF etter det hadde tørket i en time. Dekksider fikk Meguiars Gold Class High Endurance og Trim Detailer på alle lister. Resultat: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 La også om til veinterdekk idag...så nå er det bare å bite tenna sammen og vente på våren ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Du blei spotta i Tønsberg for noen uker siden, og det var en dame bak rattet:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Du blei spotta i Tønsberg for noen uker siden, og det var en dame bak rattet:) Ja, dama som bruker bilen mest nå...er hjemme med lillegutt jeg i 2 uker til ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 fa*n bilen er så fin. vist noen i norge skal ha en målestokk så er det bare og se på denne bmw`en. bilen er finere enn når den rulla ut fra fabrikken hehe. Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Hei! ;) Liker inspirasjonen jeg får ang. vedlikehold her. Pen og blank bilen din. Har hentet meg en orginal e36 coupe i helgen, så deilig å være "tilbake" :) Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Hvilken maskin bruker du når du holder på? Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg