Gå til innhold

montere turbo på en b23e... ?

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Kremt,ta en titt på grenrøret og turboen i samme slengen.

 

Er ikke akkurat kjempegreier.

 

Innsprøytninga er også shabby.

 

ja...er det jeg sier, bruk penga å oppgrader 230et..

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaallloo.. LMM som i Luft MENGDE måler.. Tror du ikke jeg vet hvordan k-jetn fungerer??

 

Hei.

 

 

LMM som i luftmengemåler å LMM som i luftmassemåler. du finner verken noe av det på en k-jet....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må flytte luftmengdemåleren fordi turboen må suge lufta igjennom den, ikke blåse.. Det kan også bli et problem med de korte rørene på dysene hvis du flytter lmm`en.. Heldig hvis du kommer over 160 hk med dette.. Mye arbeid får svært lite hk.. Hvilken model er motoren?

 

tenkte ikke å bruke lmm dersom jeg monterer turboen på b23e'n... tenkte bare å montere filteret på turboen og kjøre trykkrøret inn på innsuget til den mekaniske innspruten..

 

 

hvis det funker slikt:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer nok til å montere b23e'n slik den er originalt i 240n.. ettersom dette er en midlertidig motor..

 

motoren er forresten en b23e 82mod med k-kam, 405 topp, skal vist også være smidd veiv og sterke råder i motoren ++

 

også kommer det nok datasprut på b230et'n da jeg har overhallet den motoren med nye typen råder, stempel, oljepumpe, tetninger, lager, pakninger ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte ikke å bruke lmm dersom jeg monterer turboen på b23e'n... tenkte bare å montere filteret på turboen og kjøre trykkrøret inn på innsuget til den mekaniske innspruten..

 

 

hvis det funker slikt:partyon:

 

Det er den "mekaniske innspruten" (som vi kaller får luftmengdemåler hær hvertfall, med tanke på det spjeldet som måler luftmengden..) som ikke tåler trykk.. Den vil da måle feil..

 

Edit... Jeg har prøvd dette.. Funka dårlig..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den "mekaniske innspruten" (som vi kaller får luftmengdemåler hær hvertfall, med tanke på det spjeldet som måler luftmengden..) som ikke tåler trykk.. Den vil da måle feil..

 

Edit... Jeg har prøvd dette.. Funka dårlig..

 

oki... da skipper jeg den ideen:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår