Allpro Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg er skeptisk til å holde en nyoverhalet motor på 2-2500 rpm i en halv time... Noen som kan si litt om hva som skjer om jeg ikke gjør d:) Hva om jeg må stoppe den, og starter igjen, er liksom litt skummelt når allt er nytt syns jeg.... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Forstår du er skeptisk :) Men er slik det skal gjøres, starte opp sjekke for lekasjer og lignende, stille tenning etc og ruse opp til 2-2500rpm og holde den der 20-30min. Det er ihvertfall det jeg har lært, men føler det strider litt mot innkjørings reglene til stempelringene da............. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er veldig viktig å følge innkjørings prosedyren for kammen, hvis du ikke gjør det, risikerer du at den ikke blir innkjørt, og kan resultere i at kammen, løftere osv slites uhyre fort, slites ujevnt/feilaktigt, og evt annet havari på kammen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buz Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 kammen må ha en halvtime ja, men det skal være greit å ta pauser bare det blir 30 minutter tilsammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Skal bare kammen kjøres inn? Du skriver at motoren er nyovehalt. Hva med stempelringene dine? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hadde jeg bytta kam, i en motor jeg hadde hvist at allt var bra, så ok. Men her er allt nytt, borra blokk, nye stempler, ringer mm. Lager og allt. Derfor skeptisk. Men starte, justere, og holde den der 5-10 min av gangen kan vel gå da... Hmmm, skeptisk... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Når sant skal sies så er dette min største frykt også. Jeg bygger en motor hvor ALT er nytt fra kamaksler til tenning og innsprut. Gjett om jeg er redd for å kinne motoren til døde før den får gått en meter... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank1982 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 mange hobby mekanikere her ja.. Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Utdyp det der, var kvalmt sagt..... :) Er faktisk bilmekaniker, så pass deg:) Men liker fremdeles ikke det der... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 haha... hobbymekanikere... nå var vel ikke akkurat de to personene å si det til! ER ikke mange her som kan like mye som reodor og allpro Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 2000rpm i en halvtime er da null prob.. (hvis ikke dette er en stor dieselmotor med maks 3000rpm på nåla) høres forfærdelig ut, men tenk på det at motoren utsettes for høyere turtall over lengre tid på langturer Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 2000rpm er jo bare en litt fucka tomgangsventil det. Synes ikke det høres så farlig ut. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jo, men allt er nytt.... Men, får se i morgen:) Kjører med litt oljeblanding i bensin. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 mange hobby mekanikere her ja.. DUMBASS!!!!!! @Allpro Regner med du primer opp motoren først så du har olje trykk med en gang du starter, så er det bare å ta tenningen o.l først å så kjøre inn kammen. Selfølgelig kobble til litt målere slik at du kan følge med på olje trykk/temp, vann temp, turtall osv. Men motoren står kansje i bilen den hører til, så regner med at målerene er på plass :) Uansett lykke til, og del erfaringene dine her etterpå. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Du bør nok kjøre den litt på tomgang først før du starter med kam innkjøringa. Bør ha koll på at oljen har kommet opp til vippene. så bør du kontrollere ventilklaring samt at passe på at kjølesystemet er luftet igjennom. Sjekke for lekkasjer etc. Pass på at hvis du har el. kølevifte så bør du passe på at denne går hele tiden. Blir jaggu varmt! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.