Gå til innhold

Innkjøring av kam

Ranger emnet


Allpro

Anbefalte innlegg

Jeg er skeptisk til å holde en nyoverhalet motor på 2-2500 rpm i en halv time...

Noen som kan si litt om hva som skjer om jeg ikke gjør d:)

Hva om jeg må stoppe den, og starter igjen, er liksom litt skummelt når allt er nytt syns jeg....

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du er skeptisk :)

 

Men er slik det skal gjøres, starte opp sjekke for lekasjer og lignende, stille tenning etc og ruse opp til 2-2500rpm og holde den der 20-30min.

 

Det er ihvertfall det jeg har lært, men føler det strider litt mot innkjørings reglene til stempelringene da.............

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bytta kam, i en motor jeg hadde hvist at allt var bra, så ok.

Men her er allt nytt, borra blokk, nye stempler, ringer mm. Lager og allt.

Derfor skeptisk. Men starte, justere, og holde den der 5-10 min av gangen kan vel gå da... Hmmm, skeptisk...

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies så er dette min største frykt også. Jeg bygger en motor hvor ALT er nytt fra kamaksler til tenning og innsprut. Gjett om jeg er redd for å kinne motoren til døde før den får gått en meter...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange hobby mekanikere her ja..

DUMBASS!!!!!!

 

 

@Allpro

 

Regner med du primer opp motoren først så du har olje trykk med en gang du starter, så er det bare å ta tenningen o.l først å så kjøre inn kammen.

 

Selfølgelig kobble til litt målere slik at du kan følge med på olje trykk/temp, vann temp, turtall osv. Men motoren står kansje i bilen den hører til, så regner med at målerene er på plass :)

 

Uansett lykke til, og del erfaringene dine her etterpå.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok kjøre den litt på tomgang først før du starter med kam innkjøringa.

Bør ha koll på at oljen har kommet opp til vippene. så bør du kontrollere ventilklaring samt at passe på at kjølesystemet er luftet igjennom. Sjekke for lekkasjer etc. Pass på at hvis du har el. kølevifte så bør du passe på at denne går hele tiden. Blir jaggu varmt!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår