Gå til innhold

Høgda Rasarlag: 06' Mercedes W203 supernasjonal |Nå med motorbilder!|

Ranger emnet


Høgda Rasarlag

Anbefalte innlegg

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, er den jeg mener. Men når du ser på hvor mye hk det er i den mercedesen så bør jo Geir kjøre fletta av de runde tidene de kjørte på den gangen. Og Volvo motorene idag har jo langt mindre hk en mercedes motorene. Så blir artig å se til sommern om hvor mye dere kommer til å kjøre på i forhold til bilene med volvo motor.

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke prøvd! Men senest i sommer var Mindor Lien på Rudskogen med sin BMW supernasjonalbil, med samme utvekslinger og dekk og alt! Han tømte bilen sin veldig tidlig på strekka på skogen! Og BMW'en hans bremser ca 20 hk mindre....

 

prata med mindor, han måtte clutche midt på strekka ifølge ham selv, og da hadde han 170km/t (som hans sperrer på). Så om du skal ha 200 så tror jeg du skal stå på altså, men det er mulig. Men særlig mye over tror jeg ikke du klarer. Bruker du anna utveksling så vil du jo ikke få samme akselerasjon ut av svingen som det han fikk, og dermed trenger du mer strekke for å oppnå samme fart. Og du må jo ha 30 km/t mer igjen.

 

Men helt klart et RÅTT bygg!! og nå er ikke denne bilen bygd for å kjøre over 200 km/t med heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen her som skal på Rally Norway neste helg så vil jeg annbefale dere å ta turen innom Bertel O.Steen på Hamar! Der vil denne bilen stå utstilt hele helgen hvis det er noen som har lyst til å ta en nærmere kikk på den....

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prata med mindor, han måtte clutche midt på strekka ifølge ham selv, og da hadde han 170km/t (som hans sperrer på). Så om du skal ha 200 så tror jeg du skal stå på altså, men det er mulig. Men særlig mye over tror jeg ikke du klarer. Bruker du anna utveksling så vil du jo ikke få samme akselerasjon ut av svingen som det han fikk, og dermed trenger du mer strekke for å oppnå samme fart. Og du må jo ha 30 km/t mer igjen.

 

Men helt klart et RÅTT bygg!! og nå er ikke denne bilen bygd for å kjøre over 200 km/t med heller da!

 

Du sier det jo litt selv da, han måtte kløtsje midt på strekka... Hvis man da har igjen nesten halve strekka å akse på så bør man jo klare 30 km/t til... Og litt høyere utveksling slik at den klarer 200 har nok ikke fælt mye å si på aksen! Så lavt gira som de er nå drar de seg jo relativt greit ut til og med på 4. gir! Så litt uenig er jeg nok i det du sier gitt!

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst gått helt glipp av denne tråden jeg, veldig ålreit lesestoff når man er litt lei av elektronikk-timene på skolen..:D

 

Må nesten blande meg inn i toppfart-krangelen jeg også da: Jeg har ikke forutsetninger for å si noe om hvor fort bilen deres kommer til å gå på Rudskogen, men jeg har kjørt S40'ene til Huysmann.. Lederen som var der sa at bilene rakk akkurat 160 km/t strekka, med en god langsving, og det stemte på en prikk. Bilene hadde egentlig et klistremerke over speedometeret, men det var tatt vekk på bilen jeg hadde.

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en evig diskusjon denne toppfart diskusjonen hehe, men jeg har troen på at denne Mercedesen klarer vertfall 200 på langstrekket.

Når jeg var på et BMWCCN treff på Rudskogen for 3-4 år siden var der en BMW E30 M3 med en 321HK 3,2 M3 motor, denne kjempet ganske hardt mot en E46 M3 CSL, og hver eneste gang måtte CSL`en se seg slått av E30`en på langstrekket. Og jeg pratet med eierne etterpå og begge to sa de makset ut på litt over 200.

Så jeg tror nok denne Mercen trenger litt høyere utveksling på Rudskogen.

Hadde vert tøfft å sett en film av denne bilen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er Mercedesen delebil om dagen! En "reservebil" er under bygging.. Dermed lånes noen vitale deler for å tilpasses den andre bilen.. Første løp med Mercedesen blir 1. NM runde i bakkeløp i Larvik den 28.-29. April....

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bil! :D

 

Litt feil sted å spøøre kansje, men rent bortsett fra kansje utveksling, hva er det som skiller en rallycrossbil med en rallybil?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bil! :D

 

Litt feil sted å spøøre kansje, men rent bortsett fra kansje utveksling, hva er det som skiller en rallycrossbil med en rallybil?

Stort sett alt. En rallybil må være godkjent for fremføring på offentlig vei, er noen egne regler, men stort sett vanlig gategodkjenning. Karosseriet på en rallybil kan ikke skjæres bort og erstattes med glassfiber. Nå er det jo stor forskjell på en WRC bil og en Volvo Original da, men du kan si at en rallybil er mer standard ang hjuloppheng og motor/drivverk. Rallycross tillater mer spesialløsninger med flytting av motor, annen motortype, akslinger o.s.v. Det finnes jo flere klasser i RC også.

Rallycross nasjonal inndelt i under og over 2400 ccm,

 

Supernasjonal kl 1 ,2 og 3, etter sylindervolum.,

 

Div 2, "standardbiler" med 2 hjulstrekk inntil 2000 ccm uten turbo

 

Div 1A, trimmede biler med 2 hjulstrekk inntil 2000 ccm uten turbo

 

Div 1, værstingklassen. bilene kan ombygges til 4 WD, tillatt med turbo. Effekt på ca 550-600 HK.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår