Gå til innhold

Høgda Rasarlag: 06' Mercedes W203 supernasjonal |Nå med motorbilder!|

Ranger emnet


Høgda Rasarlag

Anbefalte innlegg

Porrig bil! :D

 

Leste ikke lenger enn til side 4, men så du hadde justerbart stabstag foran med "kniver", hvordan justerer du det? Jeg har det samme på seven'en min, men justeringshåndtaket i "kupeen" er knekt, så får liksom ikke justert den så mye lengre.. :p

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer det, men det jeg lurte på er hvaslags løsning han har i kupeen for å justere de :)

 

Man justerer ikke fra Kupeen, man tar ganske enkelt å løsner knivene med vanlig sekskantkøkkel, og vrir dem med en skiftenøkkel som du bare setter på kniven. Det gjør jeg når jeg skal justere dem iallefall.

 

og "Mondeo" Div 1a har en begrensing på 1600ccm som største tillatte sylindervolum. Men hindrer dem ikke i å ta ut noe helt sinnsykt med effekt da, snakket med Magnus Hansen på Höljes i fjor og Citröenmotoren hans var sagt å bremse ca. 225 hk.

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

og "Mondeo" Div 1a har en begrensing på 1600ccm som største tillatte sylindervolum. Men hindrer dem ikke i å ta ut noe helt sinnsykt med effekt da, snakket med Magnus Hansen på Höljes i fjor og Citröenmotoren hans var sagt å bremse ca. 225 hk.

Selvfølgelig.. My bad

 

Er jo "samme" motor som brukes i JWRC

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å si noe galt om Volvo og BMW... Men de "originale" S40'ene og 3'serie BMW'ene som blir utleid på Rudskogen gjør over 200 km/t på strekka på skogen!! Så JO, jeg tror vi klarer over 200 km/t med mercedesen!! Men hvis du ikke er av den troa så er det greit! Alle har lov til å ha sine egne meninger!

 

eh... NEI! det gjør dem ikke.

 

Når jeg når 100M merket på rudskogen har jeg så vidt passert 165-170KM/T og da har jeg ca 105 ut av langsvingen da jeg treffer curben på venstre siden på vei ut av svingen!

 

dette er de S40 Touringcar bilene dem har på huysman..

 

at du kan påstå dem klarer 200 skal du nokk drømme lenge etter. 200KM/T er et magisk 3 sifret tall når det gjelder langstrekka med mindre du kjører noe toptrimmet på 400hk ++

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man justerer ikke fra Kupeen, man tar ganske enkelt å løsner knivene med vanlig sekskantkøkkel, og vrir dem med en skiftenøkkel som du bare setter på kniven. Det gjør jeg når jeg skal justere dem iallefall.

 

Jeg har justerbart fra kupeen i bilen min :) Gir meg 3% vekttillegg men verdt det... Men da får jeg lete videre etter et håndtak å justere den med..

 

@ sugekopp: Vi i Seven har 198-200 ved 50-meters merke på rudskogen, så trenger ikke nødvendigvis noe med 400hk ++

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men diskutert tidligere:

 

Grep i svinger med stiv aksling - akslingen blir regnet som uavfjæret vekt, og uavfjæret vekt i svinger er ikke gunstig, men til rett fram kjøring derimot. Uavfjæret vekt er vel ikke akkurat et stort tema for rallycross akkurat, mer på asfaltracing.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en stiv bakaksling har felgene alltid 90grader vinkel til asfakten (hvis begge dekkene er på asfalten da...) med IRS vil man i teorien få ferre cm^2 med gummi ned på vegen enn med stiv aksel pga at hjulene skifter vinkel i forhold til asfalten.

 

Lite uavfjæret vekt har ikke så mye å si hvis man kjører på jevnt underlag som på dårlige grusveier...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men diskutert tidligere:

 

Grep i svinger med stiv aksling - akslingen blir regnet som uavfjæret vekt, og uavfjæret vekt i svinger er ikke gunstig, men til rett fram kjøring derimot. Uavfjæret vekt er vel ikke akkurat et stort tema for rallycross akkurat, mer på asfaltracing.

 

Joda, det er det så absolutt. Men så har du det at starten teller mye mer i Rallycross enn Racing og andre grener, da Rallycross kjører minium 3 og maks 5 runder av gangen.

En stiv aksel med four link som er riktig justert, er overlegen alle delte aksler i start øyeblikket. Momentstag og lignende som er prøvd på delte aksler, klarer fortsatt ikke å "hamle" opp med four linken.

 

Men så har du jo det igjen, alle Seven Racing biler har stiv aksel med Four link, så er ikke bare i Rallycross det er mye brukt. Grep i svinger og krenging med stiv aksel, kan man "kompensere" med å lage seg ett riktig kniv stabilisator stag, som man klarer å bruke og justere riktig.(I fleste fall minium 2 stag.) Selvom det ikke er tvil om at delt aksel og uavhengig fjæring gir bedre feste i sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bil! :D

 

Litt feil sted å spøøre kansje, men rent bortsett fra kansje utveksling, hva er det som skiller en rallycrossbil med en rallybil?

 

Det er ikke så alfor mye som skiller disse fra nasjonal rallybiler... Denne er bygd lettere, og har større motorvolum...

Bilene i denne klassen har friere forholdt til fjærbein og understell generelt... Og på mange måter ganske frie regler... Mens nasjonalrallybilene ikke kan skjære vekk så mye og sånn... Mest mulig av "blekket" skal holdes originalt...

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har lest gjennom alle sidene nå... men du ha ikkje nevnt noe om motor havariet.. fikk høre at på et av di første bakke løpen bilen var brukt til kom de et hul i blokken.. stemmer dette?

 

Jada, det stemmer at vi hadde ett motorhavari i det første bakkeløpet med bilen! Det står litt om det på en av de første sidene!

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil dette her! Morro å se flere med noe annet enn s40! Men, bare lurer.. Å omtale mercedesen til Herbjørn som en bilcross bil er vel ganske enkelt helt på jordet. Lurer nesten på om dere har sett den. Den bilen er i hvertfall ikke grisestygg! Jeg var med Herbjørn i fjor, så veit hva jeg snakker om. De bytta glassfiber å lakkerte mellom løpene de også. Så bilen var strøken til vært løp. Han vant forøverig på Croft banen.

 

http://www.herbjornmotorsport.com er dette en bilcross bil?

 

For all del dette her er ikke noe negativt om Høgda, bare syns det blir feil å snakke nedlatende om andres utstyr som de har lagt ned minst like mye tid og penger på.

 

Har aldri sett bilen deres "Live" men ser frem til det! ;)

Hadde motorsport vært enkelt hadde det blitt kalt fotball!

 

Volvo 340 RCN 2,8l

Oppegård Motorsport http://www.o-motorsport.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår