Gå til innhold

Høgda Rasarlag: 06' Mercedes W203 supernasjonal |Nå med motorbilder!|

Ranger emnet


Høgda Rasarlag

Anbefalte innlegg

Det er jo perfekt for Rudskogen det. Rekker akkurat å treffe turtallsperra før du skal bremse :)

 

Man har mer i toppfart enn 200 km/t ned langsia på skogen gitt! Tømmer fjrdegiret på denne før man er ute på langsiden nesten... Kan ikke ligge på turtallssperra ned hele sia, så må derfor ha anna utveksling..

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er jo helt unikt, har ofte ønsket å se en mercedes bli om til en rally/race bil. det er jo gøy å skille seg ut i fra alle 240ene:)

hva kan det være dere valgte den motoren, er ikke den vanskelig å få tak i?

og hva kan det være du ikke har pustehjelp? jeg synes det er dritkult med sugemotorer, men er bare nyskjerig.

håper virkelig å se den til sommeren!

 

Jo, de er ikke så enkle å få tak i, men vi kom over 4 motorer i frankrike som vi dro nedover å henta! Og det er egentlig den eneste Mercedes motoren som går ann å bygge så stort volum ut ifra! Og andre motoralternativ som for eksempel rødblokk var egentlig utelukket!

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov med turbo i supernasjonal klassen.

 

Fet bil forresten:win

 

Det er litt feil, for fra og med år 2006 så ble det faktisk lov med turbomotor i supernasjonal over 2000ccm... Men da måtte de bygge på 2,0 liters motorer... Og da selvfølgelig med restriktor.. .Men vi valgte å heller bygge sugemotor både pga kjørbarhet og kostnader!!

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven!! Dette var saker:thumb Jeg har hørt mye om bilen, men ikke sett den annet en på tv (bakpå bergingsbilen:op: ) Dette var noe ganske annet enn "bilcrossern" til Herbjørn ja

 

Hørte noen rykter om at det skulle bli Volvo motor til 07, etter mye probl. med MB motoren. Det var bare rykter det da

 

Volvo motor har aldri vært diskutert engang! Men ja, har vært en del problemer med mercedesmotoren! Den andre nå har faktisk holdt! Og det får vi håpe den gjør videre også!

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Texascom

Nei, skeptisk! Den er nok nådd lenge før han må bremse, tenker midt på strekka.

Dette er ekte hester, og når man da har 370 av de så sparker det skikkelig.

Tenk deg sesponsen uten den forhatte turbo'n da! Det skjer noe nesten før du trykker inn gassen - ubeskrivelig rått!

 

du er ganske i svime etter romjulsfylla eller?????

 

Folk som har bygge bil før her ja. Rå løpsbil.

 

Greit nok det at alle med turbobiler skryter av sinne ville 450 eller 500hk... Men rundt på rudskogen eller hvilken som helst bane som inneholder svinger så ville de blitt skikkelig frakjørt enten de tror det eller ei! De tror bilen deres går mye bedre fordi de har mere effekt og mere moment! Men de eier ikke kjørbarhet! Denne bilen har gassrespons fra en annen verden i forhold til en turbo bil, og når man girer, så bare suger det seg på igjen, man slipper og vente og vente på turbotrykk....

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Texascom

Nei, skeptisk! Den er nok nådd lenge før han må bremse, tenker midt på strekka.

Dette er ekte hester, og når man da har 370 av de så sparker det skikkelig.

Tenk deg sesponsen uten den forhatte turbo'n da! Det skjer noe nesten før du trykker inn gassen - ubeskrivelig rått!

 

 

 

Greit nok det at alle med turbobiler skryter av sinne ville 450 eller 500hk... Men rundt på rudskogen eller hvilken som helst bane som inneholder svinger så ville de blitt skikkelig frakjørt enten de tror det eller ei! De tror bilen deres går mye bedre fordi de har mere effekt og mere moment! Men de eier ikke kjørbarhet! Denne bilen har gassrespons fra en annen verden i forhold til en turbo bil, og når man girer, så bare suger det seg på igjen, man slipper og vente og vente på turbotrykk....

 

 

Jeg hadde ikke fått sagt det bedre selv!

Det er slik det er, real sannhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet 203.

Den var seriøst råå!.

 

noen bilder av hvordan den ser ut nå`?

Hvordan ble budsjettet på denne bilen?

 

 

DRIIT rå i vertfall..!

 

De siste bildene er slik den ser ut nå!

Budsjett på denne bilen ligger på en plass mellom 500K og 700K slik den står i dag...

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Texascom

Nei, skeptisk! Den er nok nådd lenge før han må bremse, tenker midt på strekka.

Dette er ekte hester, og når man da har 370 av de så sparker det skikkelig.

Tenk deg sesponsen uten den forhatte turbo'n da! Det skjer noe nesten før du trykker inn gassen - ubeskrivelig rått!

 

texascom: først må du lære deg at en hest er en hest samme hvordan man får den. kjørbarhet er noe annet.

 

Høgda: tror ikke bilen deres klarer 200 på skogen men fort går det.

 

men en turbo bil trenger ikke ha masse lag. det er utveksling som har noe å si.

 

sier seg selv at en bil som gjør 300+ ikke egner seg på skogen.

 

det dere driver å sier er som å sammenlikne offshore båter og vannjett.

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår