jalla Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Heisann! Har fått en anbefaling om å benytte meg av MDF kasse, dvs. en kasse lagd i MDF materiale. Dette er vistnokk et kompositt materiale laget under svært høyt press - ca 250 tonn - og skal være det ypperste for basskasser. Problemet er at ei sånn kasse koster ca 3000. Noen som har erfaringer/synspunkter på dette? Ser selvfølgelig fordelene med dette, men synes prisen er en smule grov. Kvalitet koster som kjent, men er det verdt prisen? Finnes ingen alternativer? Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Du kan jo lage en kasse selv da! Da får du det liksom tilpasset slik du vil ha det, og jeg det kan ikke koste mer enn 5-600kr for en mdf-plate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 kjøp mdf plater og bygg kassen selv. Du kan jo eventuelt bruke Sponplater som er mye billigere ,men de tåler ikke fuktighet og vil derfor smuldre opp etter en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
18tom Skrevet September 9, 2003 Rapporter Share Skrevet September 9, 2003 Helt enig med de andre...bygg selv:) Er du litt fingernem tar ikke dette altfor lang tid. MDF, lim, skruer og silikon burde få kassa tett. Har bygd et par kasser selv og mener jeg ikke har betalt mere enn et par hundre kroner for en MDF plate. Lykke til! ;) Siter 97 Polo 1,4 16V 77 Polo 1,1 x-96 Polo Colour Concept x-85 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Heisann og takk for rådene! Har blitt fortalt at ei MDF plate koster 1500kr. Hvor stor denne da er vet jeg ikke... Trenger ei kasse på nøyaktig 28L. En annen ting som jeg er MEGET forundret over er hvordan en sub som koster $125 å produsere koster $225 = kr. 1660,- i USA, mens den i Norge koster Kr. 5990,- Hva i H**vete er dette? Sender de over elementene på turistklasse eller? Noe sier meg at det blir billigere å bestille der borte å få det sendt over dammen som gavepakning... Hvis dette går bra så har jeg da spart ca 4500 - 5000 som jeg kan putte inn i forsterkerbudsjettet, og da begynner det å ligne noe... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 kjøpte 3 kvm mdf for å bygge en 30liters kasse. betalte 300kr. pluss kim, silikon og skruer kom det på ca 500kr. trenger ikke være så dyrt, skjønner du... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Da er saken egentlig opp og avgjort. Men hvor får jeg tak i MDF plater? Tror ikke det er standard byggmakker produkt akurat... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 ta turen innom en trelastforretning eller noe sånt. må vel nevne at mdf-platen jeg kjøpte var 19mm, det er jo litt billigere enn f.eks 22mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 får det på maxbo, byggmakker, og alle sånne snekker relaterte butikker... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Gikk til et snekkerverksted og bestilte kasse på mål.. de sagde alt klart, bare å montere.. kassen kom på ca 500kr. Det var snakk om en kasse på ca 120l til 2 12".... montering er gjort på noen timer.. og da blir det bra!! :D :D :D :D :D Btw: kassen ble blytung!! ca 40kg.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
18tom Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Er best å komme med målene sånn at de kapper det helt rett på trelasten/maxbo etc. Gikk for 19 mm jeg og, og det ble tungt nok med en 10" bass på 15 kg, bygde derfor dobbelfront ;) Originally posted by TurboPolo Btw: kassen ble blytung!! ca 40kg.. Blir det samme som en teen ekstra i baksetet :D Siter 97 Polo 1,4 16V 77 Polo 1,1 x-96 Polo Colour Concept x-85 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by jalla Heisann og takk for rådene! Har blitt fortalt at ei MDF plate koster 1500kr. Hvor stor denne da er vet jeg ikke... Trenger ei kasse på nøyaktig 28L. En annen ting som jeg er MEGET forundret over er hvordan en sub som koster $125 å produsere koster $225 = kr. 1660,- i USA, mens den i Norge koster Kr. 5990,- Hva i H**vete er dette? Sender de over elementene på turistklasse eller? Noe sier meg at det blir billigere å bestille der borte å få det sendt over dammen som gavepakning... Hvis dette går bra så har jeg da spart ca 4500 - 5000 som jeg kan putte inn i forsterkerbudsjettet, og da begynner det å ligne noe... Minn på deg sjøl hvilket land vi bor i... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Jeg sitter å bygger diskanthus av 4x30mm MDF nå.. blir stift nok det og. Til han som sa at sponplater ikke tåler vann så gjør heller ikke MDF det... MDF er våt spon som er sammen presset og den suger vann og sveller som en svamp. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 Originally posted by Rockford Seat Jeg sitter å bygger diskanthus av 4x30mm MDF nå.. blir stift nok det og. 4x30mm??? Som i fire 30mm-plater oppå hverandre? Må forklare den der, tror jeg, HVorfor 30mm til diskanten egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 jeg kjøpte mdf platen min på maxbo, måtte bestille den og den kom dagen etterpå. betalte 500 tror jeg, og jeg fikk lurt han kisen til å sage den opp i riktige biter for meg også. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg