Gå til innhold

passer 16V topp på B21 blokka og vil det ha noko for seg.

Ranger emnet


Alufell

Anbefalte innlegg

Er det noen store forskjeller på b204 og b234 toppen, bortsett fra kammer og porter. Er ventilene lenger fra hverandre i b234 toppen? for om di ikke er det, så passer det jo som hånd i hanske. med tanke på at b204, etter hva jeg vet har mindre borring enn b21? Eller er det jeg som er ute å plukker bær?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen store forskjeller på b204 og b234 toppen, bortsett fra kammer og porter. Er ventilene lenger fra hverandre i b234 toppen? for om di ikke er det, så passer det jo som hånd i hanske. med tanke på at b204, etter hva jeg vet har mindre borring enn b21? Eller er det jeg som er ute å plukker bær?

 

 

Er en annen topp sånn generelt mener jeg.Mindre ventiler også.

 

Har lest at b234 topp ikke går å bruke på b204 pga borring,ventilene går rett i blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må isåfall være stor klaring på ventiluttaka på et b234 stempel da.

 

Om en ser på uttaka så er jo de helt ute på kanten.skal en ha samme plasseringa på et b21 stempel så går jo uttaka utenfor stemplet om dere skjønner.

 

samt toppakningen,den "ringen" irundt sylindern kan umulig bli i klem hele runden. er jo 4kantet forbrenningskammeret på 16v.

 

men,som dere sikkert har skjønt så er jeg skeptisk sånn generelt her i livet:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har et poeng her maxis. men hva med å bruke toppakningen fra b23/230? da vil du jo få press. men til trådstarter: Kan du ikke skaffe en b23 eller 230ft og bygge på?

 

Edit: Angående det jeg sa om b23 pakning sa jeg uten å tenke meg om. Tror det blir jævlig jalla.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har et poeng her maxis. men hva med å bruke toppakningen fra b23/230? da vil du jo få press. men til trådstarter: Kan du ikke skaffe en b23 eller 230ft og bygge på?

 

Edit: Angående det jeg sa om b23 pakning sa jeg uten å tenke meg om. Tror det blir jævlig jalla.

 

såklart,så snartenkt er man.

2,3 pakning funker sikkert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er visst 2mm høyere løft på en b234 kam enn 204 sies det.... Det må vel ha noe å si og... Men er det forskjellig størrelse på forbrennings kammeret eller e de lik størrelse på og så er det bare mindre ventiler i b204 toppen... Det er blitt sagt så mye her no.. om at ventilene går i blokken, og at det går fint... Men viss han må bytte stempler og har smidde b21 stempler.. så tror eg heller viss han tenker på økonomi og heller bruke en 531 topp eller 405. Selv om det er 8ventiler. Så heller spare toppen til et mer robust prosjekt:)

Må jo tross alt bytte stempler.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

234 toppen passer på b21 blokka og ventilene går klar. testet på en b21 for en stund siden, den var riktig nok borret til 93mm men klaringen er på et par mm så d går nåkk bra. man bør nok sattse på smiddstempel laget på mål da ventillommene kommer helt ut i kanten av stempelet. mener også at toppakkning fra b21 med orginal borring går an å bruke, men arister meg hvis jeg tar feil.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår