0milt Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Lurte på åssen desse sklir ilag, blir bilen noe lavere om jeg ikke får laget meg noen kortere fjærer? Må ha nye dempere framme uansett, så da er det jo greit å få den nedpå litt:) Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Er en bra kombinasjon det. Det er fjærene som bestemmer høyden på bilen ikke demperne. jeg har bilstein med lesjøfors og den ligger godt på veien den. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 er jo ikke snakk om mer enn en tusenlap for nye fjærer.. *hhe tror bilen hade blitt über rar å kjøre med CS dempere å standard fjører..hvertfall nye fjører.. blir jo et satans forspenn med kortee dempere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Bilstein ClubSport og Lesjöfors-dempere er det jeg kjører med. (Har ikke fått fram enda, jobber med saken, sjekk tråden min for mer info) Bak, som jeg har fått prøvd selv, er "helmaks" .. :P Det er godt med forspenn, du kan også kappe fjørene, og allikevel ha forspenn. Det kommer til å bli bra med forspenn forran også, B-CS er 50 mm kortere forran, og 45 mm kortere enn standard bak. (Det var når jeg målte, med Biltema-dempere. Målte med noen Sachs fram-dempere i går, og det var likt mål som med Biltema-demperene. ) De er også stive som fy, og det virker som de blir stivere og stivere, jo mer man kjører med de. Jeg er godt fornøyd med de :) Gå for Bilstein, og ikke Koni. Bilstein'a er GARANTERT verdt de tusenlappene de koster mer. EDIT: Bilen krenger mye mindre med disse demperene også, når jeg fikk på bare bak, så kan jeg kjøre mye mye fortere i svinger.. Gleder meg til jeg får forran også.. :win Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 takker for svar:) blir bestilt iløpet av uka:D Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvorfor disser alle Koni, men ingen har prøvd Koni? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Har koni nå, men tenkte jeg skulle gå for korte dempere.. Koni´a er ihvertfall føkkd nå:p Bilen har kun fjærene som støtdemping nå:p Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Er de gamle da? Lønner seg ikke å ha dem på det hardeste når dem er nye, lett for å sprenge dem. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Koni er ikke bra, de har feil "rebound". DaButcher sa at når han gikk over fra Koni til Bilstein, merket han at bilen oppførte seg annerledes. Den var bedre å kjøre. De er billige, og du får mye moro for penga, men Bilstein er desidert best. Ikke syns jeg Koni er noe stivt heller. B230FT skrev en gang, at justeringa på koni'ene var for å kompensere mot aldring og slitasje, hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Han sa bilen var mer behagelig på brostein ja Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Ja, det stemmer. Tar det som at bilen ble bedre å kjøre på ru og "grov" asfalt også. Altså det som 98% av alle veiene her i Norge består av. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 er virkelig koni så dårlige a? hvor mye kr skiller koni å bilstein a? Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Koni: 5000 kr + moms, for alle 4 dempere MED fjører hos BCB Bilstein: 6990 kr inkl moms, for 4 dempere. ( også er det vel 200 kr ca billigere, hvis du ikke skal ha ClubSport eller Racing, altså korte dempere.) Hos Pedersens Racing. Jeg ville helt klart gått for Bilstein (Noe jeg allerede har gjort.. ) Fordi jeg syns de virker mye mye mye mer seriøse, og mye stivere. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 okey ja da blir de cs på meg.. hvis de ikke er større forskjellen på prisen:P Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 6990 mener jeg jeg betalte. sjekk pris for å være sikker på http://www.pedersens-racing.com Du bor jo nesten ved pedersen.. :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.