Gå til innhold

Bilstein Clubsport vs. Lesjøfors

Ranger emnet


0milt

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1995,- per side fremme.

 

Koniene mine var med på ett krasj, med ett heidundrandes hopp. Etter dette har de ikke vært så bra:p

Så nå har jeg bestemt meg for BS, men må bare finne ut hva tykkelsen på stabstaget mitt er fremme. Fordi jeg skal bestille komplett Superflex-foringssats til forstillinga i samme slengen.

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bestill fra pedersen, auto trio er enda billigere.. de som importerer til norge

 

De har ikke ClubSport.

 

De har bare "B4 gas", jeg tror det er orginal-demper, og "B6 SPORT", ingen av de er korte heller. Sprint er vel kortere enn orginalt.

 

kjøp ClubSport, de er spesial-laget for ClubSport-racing serie. og stivere enn sprint.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Det stemmer det Som Guldbrandsen sier...

 

Jeg ringte Auto-Trio i dag...

 

De Fant ikke nummerene på Demperene engang(CS), så jeg måtte finne nummeret på de også ringe tilbake...

 

Når jeg hadde klart det så hadde dem ikke uanz:D

 

Så man må vell Bestille fra Enten http://www.Pedersens-Racing.no eller fra http://www.lysakerbil.no...

 

Edit: manglet et ord...

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...må bare finne ut hva tykkelsen på stabstaget mitt er fremme. Fordi jeg skal bestille komplett Superflex-foringssats til forstillinga i samme slengen.

Når du kjøper nye krengestag, får du somregel med de foringene som holder staget til karrosseriet.

 

Anbefaler deg å ta inn krengestagene rett fra http://www.ipdusa.com

Du kan prøve å trykke "Kjøp" på nettbutikken og gå videre for å se frakten, før du må taste inn noe betalingsinfo.. Mao. kan du sjekke prisene på frakt, uten å kjøpe.

 

Prisene på frakt er helt grei fra IPD. Mener jeg betalte 40$ for flyfrakt på momentstag, som jeg i tillegg slapp momsen på :P Kom vel totalt på 800kr, som er BILLIG om man tenker på at man da får jo tross alt nye stag som tåler mye mer juling enn de originale, de er justerbare og man får med fire foringer (gule poly - steinharde). Alt er selvsagt montert sammen. ps. vanligvis får man moms, som tilsier ca. 1050kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på å bestille fra ipd men frakter dem til norge? og er d noen som veit hva kursen er?:) og åssen bilstein dempere er dem som dem har til 240?

Bilstein CS får man ikke tak i, fra USA.

http://www.kgtrimning.com eller http://www.pedersens-racing.com har bilstein.

 

Pedersens Racing skaffer alt som KG har, til samme priser som KG, med unntak av at det er i NOK da.

 

Ellers, sender IPD til Norge ja..

Ellers hadde jeg ikke hatt momentstagene mine :-)

 

DSC00034.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: Hva ga du for det justerbare panhard-staget ditt? :)

 

hmm, 1200-1300 tror jeg. Kjøpte det fra lysakerbil, men tror jeg like gjerne kunne tatt det inn selv fra ipd.

 

ipd_montert.jpg

 

obs. ene foringen på bildet hører ikke til!

justpanhard.jpg

 

Må påpeke at foringene man får med stagene ikke er gratis om man skal kjøpe de og montere de i originale stag.

Momentstag, har de foringene her:

SF-622 225,- 900,- (4 foringer = 900kr)

 

Panhardstag:

Til tvärstag, vänster. SF-973 185,- 185,-

Til tvärstag, höger SF-807 175,- 175,-

(forskjellige foringer), SUM: 360kr

 

Det blir jo regnestykke:

~1200 - 360 (+ frakt, 70kr) = diff på nytt justerbart panhard, med ferdigmonterte foringer, vs. kjøpe foringer og montere i gammelt stag.

~1000 - 900 (+ frakt, 70kr) = diff på å kjøpe 4 foringer til momentstag,vs. å kjøpe 2 nye momentstag (justerbare, med foringer).

 

For min del, jeg har jo ikke garasje, sveiseapparat, etc. Samt at differansen er såpass liten at jeg foretrekker da kraftigere, nye og pene stag.

Momentstagene blir nesten samme pris å kjøpe nye momentstag, vs. å hive foringer i de svake originale.

 

Om man har 81'->, er momentstagene enda mer pinglete, dog. er originalforinger til 81'-> momentstag litt bedre enn tom. 80' momentstag.

 

Jeg har noen 80' momentstag som kan gies bort.

DSC00032.JPG

De gamle skitne greiene der kan gies bort, kraftigere enn 81'->.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår