Gå til innhold

Tråd om min 940 Turbo

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finken: Ja, 850 R fanger passer rett på, eneste som må gjøres er å ta bort den øverste kanten av orginalskinna til 940 fangern å lage noen fester i mot hjulhusene så du får festet den skikkelig i bak-kant! du ser hvordan du må gjøre det da du har fangeren å bilen foran deg!

Jeg tok et vinkeljern i aluminium å kappa til å skrudde fast i innerskjermen på 740n jeg hadde, så borra jeg hull i den der det er hull i 850 fangeren orginalt å poppa fast! Og så må du sparkle igjen på hver siden under lyktene for der er en "grop" som blir synlig på 940n pga att du ikke får den like langt bak som på 850n!

Sjekk: http://www.volvo940turbo.tk der står det mye tips å triks!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, frista no jævli med 850r fanger nå, men da må jeg bytta bakfanger å. Men blir vel værre å få tak i fangere før bilen skal lakkeres.

Jeg har et helvetes problem, må ha fangere før bilen skal lakkeres.

Noen som syns den Smile fronten som plast og son har er no fin? Eller noen som har et bilde av en bil med sånn fanger?

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg der egentlig.

Har bestemt meg for at det skal bli vanlige 940 fangere på den nå, ikke no styling tull, original bil er finest, ihvertfall med det stuket jeg har valgt med compomotive hjula og sånn.

Har jo egentlig strekt meg ganske langt med de m3 speila, så får håpe det blir seende ganske greit ut.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg der egentlig.

Har bestemt meg for at det skal bli vanlige 940 fangere på den nå, ikke no styling tull, original bil er finest, ihvertfall med det stuket jeg har valgt med compomotive hjula og sånn.

Har jo egentlig strekt meg ganske langt med de m3 speila, så får håpe det blir seende ganske greit ut.

Kommer til å bli supert :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer egentlig på at jeg kjøpte alt detta anlegget, sku heller brukt penga på motor, men er vel umulig og få solgt det uten og tapa en hel masse penger så får vel setta det inn.

Prøver og få solgt en haug med deler ifra noen 4 hjulstrekekr prosjekter jeg har hatt, får jeg solgt unna det så blir det vel litt påkost av maskinisten eller at jeg bygger ny motor, må vel nesten det siden jeg ikke kan la bilen stå så veldig mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer tel motor så har jeg hatt mange ideer og har fortsatt mange, sikla litt på både 5er og 6er, men en 4er med 16v topp hadde jo også vært noe.

Tror det blir en 4er hvis det ikke dukker opp noe annet som er veldig fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgane blir også retta og pulverlakkert nå ganske fort håper jeg, prøve og få levert dem til retting til uka og lakkering uka etter, da blir dem helt 100% strøkne igjen.

Fy faen, sitter her og tenker litt, tenk når børsa kommer ifra lakkering, blir montert sammen og på med compomotive hjula igjen, når alt er 100% strøkent, faen, får en halvkrum en av og bare tenke på det, fy faen og jeg gleder meg.

Får håpe det kommer no nysnø da, så det går ann og få tatt noen gromme bilder av den i kjempe sladd med snøføyka etter bilen. Hmm, og så gikk det rett i skauen. he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er bilen til lakkering, ferdig til søndagen, skal innom og kikke et par ganger før det så kommer nok opp et par bilder og en del bilder til søndagen.

2 av felgene er levert til retting hos felgservice, håper jeg snart får dem igjen så jeg får levert dem til syrebad og lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider