Gå til innhold

Hjelp, drittbilen går ikke ordentlig

Ranger emnet


Majestet

Anbefalte innlegg

Hei

 

I går vasket jeg kjerra mi (Ibiza 1,8T, 2001mod), og etter det begynte driten å jage på turtallet, samt at to lamper (traction control og EPC (Electronic Power Control)) begynte å lyse. Når jeg har gassen i bånn går ikke turtallet høyere enn 2500 o/min. Noen tips til hva som er galt?

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

vann i ECU'n ? ( hjernen ) har fått inn biler før på møller der boksen til ECU'n har vært fylt opp med vann.

 

Er det mulig? Burde ikke den ligge slik til at den ikke blir våt så fort? Selv om man vasker motoren?

 

-HiiP-

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

 

Er det mulig? Burde ikke den ligge slik til at den ikke blir våt så fort? Selv om man vasker motoren?

 

-HiiP-

 

På ibizaen har de vært så geniale at de har plassert styreboksen rett under der vannet renner ned fra vinduet. Det eneste som er rart er at jeg har hatt problemer med dette før, og det skal visstnok være rettet opp slik at det ikke skal kunne skje igjen. Om jeg har fått såpe / vann i ECU'en, er det bare å hive den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå på verksted, og skal være der i hele 10 dager :mad: De fortalte at det var noe galt med en eller annen del som styrer "fly-by-wiren". Denne delen var selvfølgelig ikke på lager, og må bestilles fra utlandet. I tillegg koster bare delen 4500,-. Han på verkstedet lurte på om det var pga. at bilen var chippet at den hadde gått til helvete, men det nekter jeg å tro.:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Heldigvis får jeg lånebil i perioden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette viste seg å bli mye styr, bilen vil ikke gå ut av nødprogrammet. Følgende må gjøres: Styringsenheten demonteres. Leveres der bilen ble trimmet. Originalchip settes inn. Boksen monteres så i bilen igjen, for å nullstille alt. Kjører bilen tilbake til trimmgutta. Monterer trimchipen igjen. Så er det bare å krysse fingrene..

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår