trønder Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Kan noen forklare meg hvor mange klasser det er innen bilstereo det kan settes verdensrekord? grunnen til at jeg spør omm det er fordi at annenhver bassprodusent jeg leser omm, har en eller flere verdensrekorder. Jeg kan aldri tro at det fins 20-30 klasser eller flere. Ta f.eks DD, dem påstår at dem har 11 av 13 verdens rekorder. mens flere andre produsenter påstår at dem har verdensrekorder i diverse klasser. hvor forvirrende er egentlig det? det med verdensrekord innen bilstereo mener jeg er bare selvskryt og null seriøsitet så lenge det er flere verdensrekorder en det er konkurerende klasser. Hvordan hadde det vært innen idretten hvis det hadde vært 4 rekordhavere innen sprint (men forskjellige tider), eller at hver bakke innen skiflyging sa at dem hadde verdensrekorden. Jeg bare spør? hva mener dere?:violin: imstupid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 http://www.termpro.com/dbdrag/rules/2005/matrix.html Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Dette er jo enkelt delt opp i 13 offisielle klasser i dB-drag, hvor hver klasse har regler for hvor mye utstyr de kan ha, og hvor mye bilen er modifisert. (I korte trekk) Derfor er det jo riktig å ha en enkelt verdensrekord i hver klasse, slik det er i alle andre sporter. Det at DD har verdensrekorden i 11 av 13 klasser tror jeg ikke stemmer lenger, dette er sikkert info du har funnet på bsbildelers hjemmeside og som er å regne som 2 år gammel informasjon eller noe sånn. Skal du sjekke hvem som har de faktiske verdensrekordene i de forskjellige klassene i dB-dragracing går du på http://www.termpro.com og klikker deg inn på dB-dragracing og world records. Men så finnes det også andre som arrangerer dB-konkurranser som Usaci, NSPL, MECA, IdBL og sikkert mange flere, som kan gjøre det forvirrende for deltakere/tilskuere som ikke klarer å skille mellom disse, hehe... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Siden vi har en sånn tråd, noen som tror vi noen gang kommer til å se 200db i konkurranse ? Og hvis, hvor lenge er det til ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hvordan finner man ut hvilket utstyr de forskjellige verdensrekordholderne har da? Kan noen innen miljøet som vet det liste opp de som har verdensrekorder i 2007 med utstyr? Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Det at DD har verdensrekorden i 11 av 13 klasser tror jeg ikke stemmer lenger, dette er sikkert info du har funnet på bsbildelers hjemmeside og som er å regne som 2 år gammel informasjon eller noe sånn. spørs om ikke du har rett der ja, hehe og tviler på at de gidder å oppdatere noen gang (vis ikke de en gang tar 12 av 13 da:P) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Det er vel egentlig bare en verdensrekord og den innehar pioneer, de har wooferne som har spillt høyest :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Det er vel egentlig bare en verdensrekord og den innehar pioneer, de har wooferne som har spillt høyest :) 182,2 dB for å si det slik... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hvordan finner man ut hvilket utstyr de forskjellige verdensrekordholderne har da? Kan noen innen miljøet som vet det liste opp de som har verdensrekorder i 2007 med utstyr? du kan sikkerrt finne utav 2006 rekorder, 2007 har jo ikke kommet skikkelig i gang enda Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 182,2 dB for å si det slik... Mvh Pål Er det sertifisert Dbdragracing måling ?????? Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Er det sertifisert Dbdragracing måling ?????? Det er jo bare å sjekke termpro det vettu, dette burde du vite.. Men pål kan jo like gjerne si det han, med tanke på at Alan Dante og flere andre viser bilder av sine målinger, og sier at folk må gjerne spekulere.. (hvor målere ramler av og lander på gulvet osv osv.) Men uansett om 182,2'en er sertifisert eller ikke så er det fortsatt Pioneer som spiller høyest i.f. Termpro med sine 179,6dB.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Det er jo bare å sjekke termpro det vettu, dette burde du vite.. Men pål kan jo like gjerne si det han, med tanke på at Alan Dante og flere andre viser bilder av sine målinger, og sier at folk må gjerne spekulere.. (hvor målere ramler av og lander på gulvet osv osv.) Men uansett om 182,2'en er sertifisert eller ikke så er det fortsatt Pioneer som spiller høyest i.f. Termpro med sine 179,6dB.. Hehehehe...vet det serru... derfor jeg måtte spørre vettu........ Ang målinger : spiller godt over 165 db jeg også i panda`n....i porten og nede i kassa altså.................................;) høh...du tar som vanlig feil... Pioneer står oppført med 179.7 db :D Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hehehehe...vet det serru... derfor jeg måtte spørre vettu........ Ang målinger : spiller godt over 165 db jeg også i panda`n....i porten og nede i kassa altså.................................;) høh...du tar som vanlig feil... Pioneer står oppført med 179.7 db :D Rekorden er som jeg sa 179,6dB, sertifiserte målinger bryr meg ikke midt i ryggen en gang, hehe... (topic'en er verdensrekorder, ikke sertifiserte målinger) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Rekorden er som jeg sa 179,6dB, sertifiserte målinger bryr meg ikke midt i ryggen en gang, hehe... (topic'en er verdensrekorder, ikke sertifiserte målinger) JAJA...Og jeg spurte om det var en sertifisert måling... :blah: Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hvis vi snakker om lydtrykk, så settes det vel verdensrekorder i: dB Drag Racing (som er de mest "annerkjente" rekordene), USACI, IDBL (IASCA) Som Pioneer bruker i sin reklame nå, MECA, ESPL og en rekke mindre organisasjoner. USACI bruker også B&K måler på noen av sine rekorder, mens stort sett alle de andre bruker Audiocontrol eller TERMLAB. Det er ikke måleustyret som skiller mest lengre, det er plassering av micen (sensoren) som er den største forskjellen. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg