makann Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Hadde bare lyst til å vise frem siste kreasjon. Deler som er brukt: B16a2 blokk borret til 81,5mm B16 topp (overhalt) wiseco (9:1 C/R) smidde stempler disse kommer med teflon option eagle smidde råder (arp2000 rådebolter) oem veiv/rådelagre oem ITR veivhjul oem 3lags stålpakning arp topplokksbolter F-R turbokit klarer ca 500motorhk(så får vi se hva motoren klarer) Gsr kammer Aem campulleys(justert etter mine specs) Hondata s200b (p28ecu) blokka(støpen) kjøpte jeg inn billig(brukt) den hadde en merkbar ripe i sylinder nr 1, pga den og noe ovalitet i sylinderen valgte jeg å sende den til Oslo sylinderservice for borring. Blokka ble da borret opp 0,5mm overdim. Etter blokka kom tilbake fra fra OSS ble den avfettet og høytrykkspylt ingen metallspon skal ligge igjen i blokka. blokken ble lakkert sort, alle maskinerte flater ble pusset rene. motoren ble så, nøye montert. Der alle mål (jeg har satt) ble målt og fulgt. jeg er spesielt kresen/kravstor når det gjelder både renslighet og måling/klaringer. Her fant jeg ut at veivlagerklaringene er ørlite grann trangere enn jeg ville ha i denne motoren. stempelringgapet på de øvre kompresjons ringene måtte også justeres/files noe. -da får vi håpe bilen snart blir klar så jeg kan poste opp noen bremsepapirer for han. litt bilder: Er nå ferdig med å mappe bilen. Den skal remappes med fullt ladetrykk når våren lir på. Fikk et lite problem med walbro pumpen, Da bilen gikk tom for bensin selvom tanken var over halvfull, Det ble naturligvis endel feilsøking for å finne ut (dette bilen stoppet på tomgang), måle hvilespenning og pulsspenning til dysene, kompressjon, gnist prøve etc. fikk en liten misstanke da jeg ikke kjente noen bensinlukt fra sylindrene. monterte så en trykk måler jeg hadde liggende lagret, 20psi "prime" 15psi under startforsøk. trykket skal ligge opp til 45 psi her Det viste seg å være pickupen/walbro filteret sin feil. Litt bilder under for å illustere forskjellen på oem pickup og walbro. Den orginale pickupen ble så reinnstallert og motoren gikk fint siden. Dysene som sitter på er som sagt peak and hold(lavohms dyser) som i seg selv uten motstand brenner injectordriverene inne i p28 ecuen. korrekt motstand (saturated)skal være mellom 12-16ohm mens P&h er ca 2-4ohm det er da loddet imellom motstandsboks fra 91 crx for at dysene skal fungere. Ute på tur med den stolte fredriksdøleren. her traff vi borti politiet på vei hjem, ble stoppet midt på motorveien.. der de lyste misstenkelig bort på styreenheten, InterCooleren og det søte full-race merket på sideruten bak. hvem vet hva de trodde... jeg var forsiktig med gassen da jeg kjørte vekk fra kontrollen.. men motoren snerret høyt alike vel. Snapshot av eieren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Nice....... VERY nice!!! Hmmm..... vurderer om jeg skal kjøpe TETVTEC sitt "gamle" turbokit å hive oppi Fuchian snart jeg sammen en annen B16A2.....mens jeg har N/A-motoren ute for å gjøre den enda litt bedre.... :D Lov å drømme da.....heeh.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Det er bare å kjøpe.. Et F-R kit til 23.000 er billig selvom det er brukt. Bremset 300hk på orginal vti motor 0,5ladetrykk i fjor... med et f-R steg 1 kit.(bare for ur records;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Er detta bil`n til en som heter Magnus? :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 fin bil.. likte ikke helt bakfangern da.. baklyktene er jævlig nice!^^ Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Tøft prosjekt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 fin bil.. likte ikke helt bakfangern da.. baklyktene er jævlig nice!^^ Driver å overtaler til lakkerte orginalfangere ;) frontfangeren er allerede handlet inn tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hei. Råe prosjekt du har:) Mye og gjøre om dagene eller? Får håpe du ordner en godpris til meg nå da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 ja orginale er best! :D Konge dette, sku ønske jeg hadde muligheten og pengene selv :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hei. Råe prosjekt du har:) Mye og gjøre om dagene eller? Får håpe du ordner en godpris til meg nå da;) Vanvittig mye å gjøre om dagene ja.. blir ikke mye fritid ;) Sendt deg pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Har du noen formening om åssen innvirkning coatinga på stempla fungerte da. Erfaring eller synspunkter. Er det noen hester å hente på dette f.eks. Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har du noen formening om åssen innvirkning coatinga på stempla fungerte da.Erfaring eller synspunkter. Er det noen hester å hente på dette f.eks. Pm sendt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 jobber du som motorbygger/tuner? er det noe å leve av? Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 jobber du som motorbygger/tuner? er det noe å leve av? Nei så absolutt ikke.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Kl 1100 dro jeg og klient magnus på tur mot malmø, der jeg hadde avtale med et svensk firma om å låne Effektrulle. Samt at jeg skulle levere deler... Klokken 21:26 den 20/01/2007 klokket "kleemann" dynoen inn 301,4whp (346,61motor hk) -Sitat, plugger(NGK# 8 gappet til 0,6mm. Panser og fanger + luftfilter ble demontert for å gi bedre kjøling. Innsug og eksoskammen ble justert etter hvert men jeg falt tilbake på innstillingene jeg hadde gjørt før rullen.(butt dynoen er ganske korrekt ) Der fikk jeg det bredeste moment registeret i forhold til toppeffekten. 1 runnet, bremset den 289whp (etter gatemappet) da jeg fikk rensket drivstoff kurvene,samt avancert tenningen nærmere MBT(maximum brake torque) klokket den inn 301,4 i første run og 301,3 i andre run.. hvilket gir oss et korrekt gjennomsnitt.. bilen ladet 0,55, men spiket til 0,6 fra ca 7000 og opp. Jeg hadde nå håpet/tippet 380+motorhk, men denne dynoen skal visstnok være meget streng i forhold til US dynapacker etc. Etter kurven å dømme føler jeg at jeg har fått til det jeg ville oppnå på denne motoren. et bredt momentregister der bilen akselrerer fra 3500rpm og hølder flatt til sperren. 301,4whp ca 346,61hk i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.