Gå til innhold

Volvoen min har vert et problem barn siden dag 1!!!

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

det å ha lmm på trykksiden er helt på trynet galt, og lmm vil aldri gi motoren korrekte verdier. Faktisk kjører man på meget mager blanding.

 

Når man lager en lmm, så tar man utgangspunkt i det barmetriske trykket som vi alle går og rusler rundt i. Lufta har da en viss fastsatt og forutsigbar tetthet... på trykksiden av en turbo, er ikke disse tingene riktige lenger.

 

Glødefunksjonen i lmm'en er der for å få en avlesning på lmm'en i det hele tatt, og all olje og dritt som havner på den, Ødelegger den, fordi det danner seg koks på utsiden av trådene.

Desto mer luft som passerer den, desto mer nedkjølt blir glødetråden, som igjen da endrer sin indre motstand, og du får en verdi ut av lmm'en som hjernen da blander bensinen etter.

Passerer det mer luft enn registert, så blir det mer luft enn bensin, og blandingen går mot lean.

 

få lmm'en over på riktig side av motoren, og på sugesiden av turbo.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo den funksjonen er for å brenne vekk rester som ligger på trådene, f.eks oljerester. Men denne klarer ikke brenne vekk store mengder

 

Nei den er ikke designet for å brenne vekk olje, det er en del av funksjonen for at den skal klare å måle hvor mye luft som passerer.

 

A hot wire mass airflow sensor determines the mass of air flowing into the engine’s air intake system. This is achieved by heating a wire with an electric current that is suspended in the engine’s air stream, not unlike a toaster wire. The wire's electrical resistance increases with the wire’s temperature, which limits electrical current flowing through the circuit. When air flows past the wire, the wire cools decreasing its resistance, which in turn allows more current to flow through the circuit. As more current flows, the wire’s temperature increases until the resistance reaches equilibrium again. The amount of current required to maintain the wire’s electrical resistance is directly proportional to the mass of air flowing past the wire.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den er ikke designet for å brenne vekk olje, det er en del av funksjonen for at den skal klare å måle hvor mye luft som passerer.

 

korrekt... skrev det samme litt opp her.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du kjører med dump så kommer den til å kødde fælt hvis den er slapp og åpner tidlig... Det har jeg hatt problem med, men er tålig kjørbart nå.

Skal du ha rådene? Rea nå...

 

 

 

Må over 0.4-0.5bar for at det ska komme noe utav dumpen så den e vel grei.

 

Ja, du har PM på rådene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår