Gå til innhold

Volvoen min har vert et problem barn siden dag 1!!!

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

Som dere kansje har sett så har jeg resturert en volvo 240 med b230et motor som jeg har satt på F-nett (89mod) hjerna og innsug fra 940tic.

 

Fekk den på vegen i juli sisst sommer.

Først va det ett helvette og få start på den. Når den endelig starta etter og ha fiksa litt så gjekk den selvsakt ikke skikkelig og det var ingen feilkoda heller..

 

Fant ut til slutt at det var tennplugg kablane som fjuska..

Så gjekk den grett i en veke så var det noe nytt igjen....!! :\

 

Og sånn har det gådt sida. Den har godt fint i max to uke før det kommer noe nytt kødd.

 

Og noen ganga har den bare heilt uten vidare begynnt og trøble også plutslig har den bare godt heilt fint igjen¤%#)/&????

 

Andre ganga har jeg bare prøvd en anna hjerne fra vanlig f-motor også funka den fint igjen.. Så omvendt!! ??

 

Har nesten strudd like mye som jeg har kjørt.

 

Nå sisst har en funka perfekt i en måne ca og det var drit morro og jeg trodde det endelig hadde blitt bra etter alle di tusen jeg har brukt på nye deler og alt styr...

 

MEN neida!!!

 

Skulle starte den her i mårres og begynnte og kjøre og den gjekk so en dass!

Smalt og nykka og bare elendigheta!!

 

Bytta hjerne så gjekk den fint igjen.. så lenge det varte..

 

Og feil koda komme og går akurat så det passa di..

 

 

Begynne og bli alvårlig lei nå :(

 

 

Noen som har noen tips eller noe??

 

Skulle jo selfølgelig ha kjøpt meg en b230ft/fk men har ikke råg til det enda.

 

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spray i kontaktspray i alle koblinger... Det er også en hel haug med målinger du kan ta men det er så udregelig mye... Min også ble hjemsøkt av feilkodespøkelset, fikk masse rart som ikke hang sammen... feil i bla LMM, lambda, lambdaoppfettingsdritt, spjellkontakt, tomgangsturtall osv...

Blir så matt av den dritten der ass... Feilen var att jeg ikke hadde brent ringene (merkelig høres det ut) så motoren gikk ikke som den skulle og da ble jo alle verdiene feil under forbrenninga...

Sjekk alle feilkodene så kan jeg legge ut det jeg finner om døm i lh2,4 boka.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forbendt ringene??

Nå kommer det kun fram 1-2-1 og det er jo "signal til/fra LMM"

 

Så kobla jeg fra LMM og da gjekk den uten og stoppe, så får prøve med en anna.

 

Det blir isåfall den 4 LMM jeg skifta siden sommeren.

 

MEN lure på om det kan ha med og gjøre at jeg har LMM rett før insuge..

Er det en fordel og sette den bort forran turboen???

 

 

 

Takk fra svar volvo-r-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår