Gå til innhold

eksosteip, skader det manifolden?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Skader eksosteip manifolden? har prøvd å søke men fant mange forsellige svar. Noen sa at med eksosteip ble det så varmt at manifolden kunne sprekke og at den ruster fortere med det. Og noen sa at det ikke er skadelig i det hele tatt.

Noen som vet med sikkerhet om manifolden kan sprekke eller ruste opp med eksosteip?

-BMW e46 2003mod 1,8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt en manifold som har sprukket pga eksoswrap... Ikke ruster de mer heller hvis den brukes jevnlig,rørene blir mer enn varme nok til å tørke wrap'en når den monteres,og hvis wrap'en da males etterpå med høy-temp-lakk,slik den skal,så ser ikke den manifolden vann på utsiden noe mer...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Mener det står det i bruksanvisningen også ja.. På sykkel har man problemer med vann som spruter rett på wrap'en,og det fører til at stoffet wrapen er innsatt med forsvinner,og mye av effekten blir borte. Høytemplakk er til for å binde dette inne.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det står det i bruksanvisningen også ja.. På sykkel har man problemer med vann som spruter rett på wrap'en,og det fører til at stoffet wrapen er innsatt med forsvinner,og mye av effekten blir borte. Høytemplakk er til for å binde dette inne.. :)

 

 

Dette burde dere flåklypa gutte få et styrevedtak på da jeg har et grenrør og et helt eksosanlegg som skal wrappes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde dere flåklypa gutte få et styrevedtak på da jeg har et grenrør og et helt eksosanlegg som skal wrappes.
Lite vits i styrevedtak over ting som er opp og avgjort.. :) Jeg har ALDRI sett en eneste bakdel med det,såfremt det er gjort på riktig måte (at man fukter (ikke dynker!) wrap'en,legger den på,lar den tørke litt,maler den med høy-temp-lakk og kjører den langsomt varm...dvs,siste "inntørking" skjer på tomgang fra kald til varm (helst ute,da det damper no jævlig og lukter ditto).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite vits i styrevedtak over ting som er opp og avgjort.. :) Jeg har ALDRI sett en eneste bakdel med det,såfremt det er gjort på riktig måte (at man fukter (ikke dynker!) wrap'en,legger den på,lar den tørke litt,maler den med høy-temp-lakk og kjører den langsomt varm...dvs,siste "inntørking" skjer på tomgang fra kald til varm (helst ute,da det damper no jævlig og lukter ditto).

 

fukting med sprayflaske? har aldrig hørt om at den skal fuktes men hvis du sier det så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fukting med sprayflaske? har aldrig hørt om at den skal fuktes men hvis du sier det så :)
Den MÅ ikke...men den strekker seg når den er litt våt,så man får den skikkelig stram når den tørker..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår