Toro Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Hei. Hvor bestiller du deler fra? Har du noen linker? Bestiller mest fra http://www.schmiedmann.no , siden det er like ved her jeg bor, og så har du http://www.gsbildeler.no og http://www.koed.dk som er i danmark, de er også billige å handle fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Takk takk:) Den bruker jo litt. Jeg kjører mye i byen og der ligger den på 1,2 nå på sommerstid, var oppe i 1,4 i vinter. Ellers på langkjøring langs E18 så ligger den på ca 0,8. Bilen er jo stor, så må nesten regne med at den har litt forbruk, men jeg syns det er verdt det i forhold til kjøregleden bilen gir. Jeg er så enig, så enig. Kjøpte meg en 523iA for et par uker siden. Nydelig å kjøre til tross for høy kilometerstand. På disse ukene har den brukt 1,15 liter på mila. Bedre enn jeg fryktet ettersom det har blitt for det meste kort-kjøring i by/tettsted og ingen skikkelig landeveistur. Og ellers har det jo naturligvis gasspedalen fått anledning til å vandre litt mer enn vanlig på kjøreturene :) Jeg driter rett og slett i at bilen vil koste meg 8000 kroner i året i merforbruk i forhold til dieselpurka jeg hadde inntil i går. Jeg simpelthen elsker min 523! Kanskje farlig å bli for glad i bilen sin, men den er rett og slett en fryd. Fryd for øyet, fryd for humøret. Om det oppstår feil og mangler ved den, så er det sånt som skjer. Jeg skal ihvertfall behandle bilen min med kjærlig hånd og omtanke. Og den skal få de edle dråpene den vil ha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Jeg er så enig, så enig. Kjøpte meg en 523iA for et par uker siden. Nydelig å kjøre til tross for høy kilometerstand. På disse ukene har den brukt 1,15 liter på mila. Bedre enn jeg fryktet ettersom det har blitt for det meste kort-kjøring i by/tettsted og ingen skikkelig landeveistur. Og ellers har det jo naturligvis gasspedalen fått anledning til å vandre litt mer enn vanlig på kjøreturene :) Jeg driter rett og slett i at bilen vil koste meg 8000 kroner i året i merforbruk i forhold til dieselpurka jeg hadde inntil i går. Jeg simpelthen elsker min 523! Kanskje farlig å bli for glad i bilen sin, men den er rett og slett en fryd. Fryd for øyet, fryd for humøret. Om det oppstår feil og mangler ved den, så er det sånt som skjer. Jeg skal ihvertfall behandle bilen min med kjærlig hånd og omtanke. Og den skal få de edle dråpene den vil ha :) Høy km stand har ikke så mye å si så lenge den er tatt godt vare på:) eneste er at du burde være litt obs på at vannpumpen kan begynne å bli sliten på rundt 200K, også har du de vanlige foringer rundt om som slites, men det kommer gjerne frem på en EU kontroll. Behandler du den bra så har du en god bil i mange år fremover:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Tok noen bilder etter en vask i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 M5 spoilerlist montert. Kommer fler bilder etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 feit feit feit!! Bare synd det er automat! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Høy km stand har ikke så mye å si så lenge den er tatt godt vare på:) eneste er at du burde være litt obs på at vannpumpen kan begynne å bli sliten på rundt 200K, også har du de vanlige foringer rundt om som slites, men det kommer gjerne frem på en EU kontroll. Behandler du den bra så har du en god bil i mange år fremover:) Vannpumpa er skiftet, viskosekobling også, støtdempere er skiftet siste året, motoren overhalt for et par år siden, "norsk" bil med forsvaret som førstegangseier. Noen skjønnhetsfeil her og der, men alt av rust er behandlet. Bilen har gått over 300 000 km, men er fast og fin som "ny". Alt fungerer på den. Skal snart få lagt ut bilder. Krysser fingrene for at bilen ikke volder meg særlig problemer... Ellers er det jo en fin bil du også har :) Om enn litt mye senket etter mitt behag. Jeg liker å følge strømmen også på dårlig/humpete vei ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 feit feit feit!! Bare synd det er automat! Hehe.. ja det tenkte jeg og den dagen jeg så annonsa på nettet, hadde egentlig sverga til at jeg aldri skulle ha automat, men forandret mening totalt når jeg fikk prøvd denne. Bilen drar ganske godt, så forbikjøringer går som en drøm, og steptronic kassa kan også brukes på manuelt, noe som er greit på vinterføre når en skal leke seg litt:D Angrer hvertfall ikke ett sekund på at jeg valgte denne med steptronic:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Vannpumpa er skiftet, viskosekobling også, støtdempere er skiftet siste året, motoren overhalt for et par år siden, "norsk" bil med forsvaret som førstegangseier. Noen skjønnhetsfeil her og der, men alt av rust er behandlet. Bilen har gått over 300 000 km, men er fast og fin som "ny". Alt fungerer på den. Skal snart få lagt ut bilder. Krysser fingrene for at bilen ikke volder meg særlig problemer... Ellers er det jo en fin bil du også har :) Om enn litt mye senket etter mitt behag. Jeg liker å følge strømmen også på dårlig/humpete vei ;) Ja den er jo senka en del, men er vant med det:) Jepp du må få lagt ut noen bilder av din bil og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 På tide med et lite dekkskift kanskje? Litt småslitte ja... Nye er bestilt for en uke siden, så de er vel ikke så langt unna. Skal ha bilen på EU kontroll til onsdagen, så da var det like greit å få på helårsdekkene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetRacer1991 Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 :win Siter Crime is Not my Style! - Opel Vectra A 1991. Vectra A 2000 fangere ønskes kjøpt, ta kontakt. x Mercedes 230E W124 X Bmw E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Nå fikk jeg nettopp levert 2 nye dekk på døren, får vel lagt dem på i morgen:) Håper de er en del bedre en Kumho dekkene jeg kjørte på, de sporet noe ekstremt. Nankang NS2 265/35-18" Ny/vs gammel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildbill Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Så ut som det var på tide med nye dekk der ja... hehe Siter 97' BMW 520i Touring, 05' Skoda Fabia (solgt), 98' Opel Vectra (solgt), 97' VW Polo (solgt), 92' Seat Toledo (solgt), 85' Mitsubishi Colt (skrapet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Så ut som det var på tide med nye dekk der ja... hehe Tja.. det var vel ikke akkurat for seint:) Må bare få tatt en hjulstilling så den sliter mer riktig. Har time 18. juli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Pen e39.. 523 går ganske greit synes jeg.. og automaten er DEILIG... Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg