Gå til innhold

Min E39 523ia

Ranger emnet

Toro

Anbefalte innlegg

Har også fikset steptroniken slik at den nå girer riktig vei på manuelt.

Byttet om på noen ledninger i den gule kontakten nedunder girspaken.

Så nå girer den opp når jeg drar spaken mot meg, og ned når jeg dytter den fra... :D

///Power merket har jeg også fjerna, men får ta ett bilde av det etter at bilen har fått seg en vask.

M- bakfanger er bestilt:) Så den kommer på når den er ferdig lakkert etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Hmm.. er det den girskift-varianten som er "vanlig"? :wonder: i såfall er min også feil koblet.. Vet at broderns nye e60 535 også girer motsatt av min.. snodig

Det er mest intuitivt å gire ned ved å dytte spaken fram, og opp ved å trekke spaken mot deg. På BMW frem til 2001 var det omvendt - altså frem var opp. I 2001 byttet de om, slik at nyere BMWer har det den "riktige" veien. ;)

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Liten update

Fikk noen alu pedaler i posten for noen dager siden, så da måtte jo det også monteres. Kvaliteten på disse var faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd, men montering av gasspedalen var litt knot :? Det kom frem noen banneord mens jeg holdt på her ja

Før:

DSC00583.jpg

Etter:

DSC00587.jpg

DSC00586.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått lappa sammen den skaden jeg hadde i frontfangeren:) Har også fått på lokket til slepekroken, så den ser litt mer komplett ut nå.

DSC00588-1.jpg

Tok en rens av klimaanlegget samtidig, fordi det har vært en elendig lukt i apparatet i det siste. Så tok ut filtrene og pøste på med AC/klimarens, og det hjalp betraktelig:)Nå lukter det nytt og friskt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sterkt ble det, men det får gå:)

De var veldig enkle å montere.

4 skruer for å få ut lykta og 6-7 klips for å dele den, så limte jeg bare ringene på innsiden av lykta.

Tror jeg brukte en times tid på å montere det, og da gjorde jeg rent lyktene i tillegg.

Hvor bestilte du ringene fra? :)

Hva er fordelen med å bestille bare ringene i forhold til komplette angel eyes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, trodde det var de to boksene der ja, men var ikke sikker. Er ikke plaget med dugging enda, men hadde bilen på garantiutløpstest hos NAF, og de sa at jeg burde bytte eller rense pollenfilteret.. er det de samme boksene?

97' BMW 520i Touring, 05' Skoda Fabia (solgt), 98' Opel Vectra (solgt), 97' VW Polo (solgt), 92' Seat Toledo (solgt), 85' Mitsubishi Colt (skrapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, trodde det var de to boksene der ja, men var ikke sikker. Er ikke plaget med dugging enda, men hadde bilen på garantiutløpstest hos NAF, og de sa at jeg burde bytte eller rense pollenfilteret.. er det de samme boksene?

Mener det skal være de ja, nå ble jeg faktisk usikker. Men det er de eneste filtrene jeg vet om til klimaanlegget. Jo, ganske sikker på at det er pollenfilter de kalles:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil Tdi92 :) Men hvordan er det med bensinbruk? En venn av meg solgte sin p.g.a at den brukte for mye bensin(?)

Takk takk:)

Den bruker jo litt. Jeg kjører mye i byen og der ligger den på 1,2 nå på sommerstid, var oppe i 1,4 i vinter.

Ellers på langkjøring langs E18 så ligger den på ca 0,8.

Bilen er jo stor, så må nesten regne med at den har litt forbruk, men jeg syns det er verdt det i forhold til kjøregleden bilen gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider