Gå til innhold

Spesifikasjoner på SS XXX forsterker og sub?

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

som topic, noen som har/kan skaffe detaljerte spesifikasjoner på soundstreams XXX serie av subwoofere og forsterkere? har sjekket mye rundt og sendt et par mailer til soundstream, men de gir ikke ut detaljerte specs til andre enn de som allerede har handlet og sitter med serienummere.. :confused:

tenker spesielt på effekt på XXX10000D forsterkeren ved forskjellige spenninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo nøyaktig som jeg hadde trodd...

Skjønner ikke at de kan påstå at den leverer 10 kW :hvaskjera

Må jo ha 32 V eller noe for å ha sjangs til å klare det.

Jeg ville følt meg lurt hvis jeg bare fikk bare halvparten av det jeg ble lovet, de skulle ha fått sende meg en ekstra :P

Stiller omtrent likt som Goliath da, som er målt til 4,5 kW ved 13,8 V.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo nøyaktig som jeg hadde trodd...

Skjønner ikke at de kan påstå at den leverer 10 kW :hvaskjera

Må jo ha 32 V eller noe for å ha sjangs til å klare det.

Jeg ville følt meg lurt hvis jeg bare fikk bare halvparten av det jeg ble lovet, de skulle ha fått sende meg en ekstra :P

Stiller omtrent likt som Goliath da, som er målt til 4,5 kW ved 13,8 V.

Det jeg har fått beskjed om fra SS er at watt er oppgitt "strapped" på XXX, men litt teit at de ikke opplyser om det på siden sin. Det skal sies at disse forsterkerne ikke er spesielt godt egnet til drift under 16 volt, da får man mer for pengene ved å kjøpe PCA eller andre monoblokker i samme kaliber, som er beregnet for max 14.4 volt drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at oppgitt effekt er ved bruk av 2 forsterkere er jo absolutt noe som SS skulle opplyst om!! :hvaskjera og også forhandlerne rundt omkring, har enda ikke sett noen som har nevnt dette engang.. :chairshot

holdt på å bestille en XXX10000 i dag, men tenkte jeg skulle legge ut denne topicen før jeg bestilte og er rimelig glad jeg gjorde det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har fått beskjed om fra SS er at watt er oppgitt "strapped" på XXX, men litt teit at de ikke opplyser om det på siden sin. Det skal sies at disse forsterkerne ikke er spesielt godt egnet til drift under 16 volt, da får man mer for pengene ved å kjøpe PCA eller andre monoblokker i samme kaliber, som er beregnet for max 14.4 volt drift.

Men det blir jo uansett "kjøp en, og få en halv"...

Dette står det jo om lillebror:

If 6,500 watts aren't enough, strap

2 of the XXX-6500D together on a 2-ohm load and blow away the competition with 13,000 watts of mind melting power.

De snakker tydeligvis max-effekt der, mens de i spesifikasjonene skriver RMS.

De skriver også at dette er verdens kraftigste klasse D forsterker, men det er jo bare BS.

Dette er grunnen til at jeg hat fått meg et kjekt lite instrument som gir meg muligheten til å enkelt måle effekten hvor som helst :)

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått deg strømklemme da, eller?

Man kan jo måle spenningen forsterkeren gir under spilling av f.eks. 50Hz sinus også, men problemet er at man aldri helt vet hvilken motstand den jobber mot... :)

Med strømklemme og voltmeter er man hvertfall sikker.

Jepp, tangamperemeter :)

Kan måle opp til 800 A True RMS AC/DC strøm.

Så med strøm og spenning har man et godt nok svar (+/- 2,8 %).

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider