Gå til innhold

Veltebur i gatereg. bil forbudt?

Ranger emnet


FastOmega

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

merkelige regler. ser ikke helt det store poenget.

 

skudd i blinde kanskje men det har ikke noe med det å gjøre at de som vil ha fullbur er også de som har lyst å kjøre svin på gata? har nok ikke med det å gjøre men det er jo en typisk BT-tankegang.

1992 Audi s4 2.2 turbo

1992 Mercedes-Benz 190e 1.8

x 1987 BMW 325i M-tech 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. dere for lese igjennom tråden da! Det er faktisk lov å bygge halvbur i bilen. Men ikke fullbur. Det går ann å bygge fullbur, men da etter "direktivene". Den som har lyst til å rote seg bori de kan værsågod gjøre det.

De som har søkt på forhånd og har fått bekreftelse på dette, ja bygg i vei.

Dere som tror at man må ha skilter for å kjøre i gatebilracingserien. Tro om igjen.

Dere som mener det må være hvite skilt på biler til andre motorsportsammenhenger. Tro om igjen.

Biler som, gt3 osv, er bygget etter "direktivene" og har ikke noe med dette å gjøre.

 

 

Sitat fra bt:

 

"det ødelegger den innebygde sikkerheten i bilen."

 

For dere som fortsatt ikke har lest igjennom tråden. Dette er visst nye bestemmelser

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelige regler. ser ikke helt det store poenget.

 

skudd i blinde kanskje men det har ikke noe med det å gjøre at de som vil ha fullbur er også de som har lyst å kjøre svin på gata? har nok ikke med det å gjøre men det er jo en typisk BT-tankegang.

 

Det som er gangen med fullbur er den gangen du kræsjer/vraker bilen å brannvesenet skal få deg ut og du har fått nakkeskader. Så må dem bruke værktøy for å klippe buret for å få deg ut vissnokk. Derfor er visst ikke fullbur lovlig iffølge Biltilsynet

 

Jeg skal også til Risløkka i Februar, Jay. Men da til opplæringskontoret for bilfag. nabobygget. Kan spørre der også om jeg får noen instruktører som vet litt om aktiv og passiv sikkerhet i bil. Skal ha kurs der. Så regner jeg med at noen vet noe om dette

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. dere for lese igjennom tråden da! Det er faktisk lov å bygge halvbur i bilen. Men ikke fullbur. Det går ann å bygge fullbur, men da etter "direktivene". Den som har lyst til å rote seg bori de kan værsågod gjøre det.

De som har søkt på forhånd og har fått bekreftelse på dette, ja bygg i vei.

Dere som tror at man må ha skilter for å kjøre i gatebilracingserien. Tro om igjen.

Dere som mener det må være hvite skilt på biler til andre motorsportsammenhenger. Tro om igjen.

Biler som, gt3 osv, er bygget etter "direktivene" og har ikke noe med dette å gjøre.

 

Som tidligere nevnt, GT3/GT2 clubsport som blir levert med bur, er kun godkjent med halvbur, delen mellom a og b-stolpen er IKKE godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk egentlig det som blir sagt, men uten buret så hadde nok ikke bare nakkeskade vært et problem tror jeg nå da.

 

Se at du får en nakkeskade da.. Så skal personen bæres på en spessiell måte ut av bilen for å ikke forværre skaden. Kryssbur mellom A og b-stolpen gjør det vanskligre å få ut personer ;)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gangen med fullbur er den gangen du kræsjer/vraker bilen å brannvesenet skal få deg ut og du har fått nakkeskader. Så må dem bruke værktøy for å klippe buret for å få deg ut vissnokk. Derfor er visst ikke fullbur lovlig iffølge Biltilsynet

 

Jeg skal også til Risløkka i Februar, Jay. Men da til opplæringskontoret for bilfag. nabobygget. Kan spørre der også om jeg får noen instruktører som vet litt om aktiv og passiv sikkerhet i bil. Skal ha kurs der. Så regner jeg med at noen vet noe om dette

 

I en hastighet av 100 km/t. Ville du ha sittet i en bil fullrigget med bur og 4-punk, eller en blekkasse uten?

 

Dessuten hvorfor er det ikke godkjent med 4-punkt i en vanlig bil, selv om disse er like lovlige som orginale? De er mye tryggere, lettere å få av for eventell brannvesen/ambulansepersonell, dekker større areal og minimerer skader på personer.

 

Prektighet!

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en hastighet av 100 km/t. Ville du ha sittet i en bil fullrigget med bur og 4-punk, eller en blekkasse uten?

 

Dessuten hvorfor er det ikke godkjent med 4-punkt i en vanlig bil, selv om disse er like lovlige som orginale? De er mye tryggere, lettere å få av for eventell brannvesen/ambulansepersonell, dekker større areal og minimerer skader på personer.

 

Prektighet!

 

 

Seffølgelig en fullrigget bil med bur og 4-punkt eller 6punkt belter. For at buret hadde absorbert støtet og ikke selve coupen jeg sitter i.

 

Er godkjent med 4 punkt belter. Er bare det at man må feste de på en spessiell måte. Husker ikke helt åssen den ordningen var. Men, er noen spessielle vinkler osv.

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår