Gå til innhold

Veltebur i gatereg. bil forbudt?

Ranger emnet


FastOmega

Anbefalte innlegg

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg skal søke jeg også. Men skal det bygges fullbur i bil måtte dette gjøres etter direktivene. Hva nå enn det betyr, så det er sikkert mulig. Det er sikkert mulig å tüv godkjenne bilen med fullbur også. Men dette vet jeg ikke noe om.

 

Har ikke ringt bt nei. Jeg snakket med den mannen som reiser rundt å titter på prosjekter for å godkjenne osv. Så jeg vet at det var riktig mann jeg hadde pratet med. Jeg får se hva SFOOR sier til søknaden min.

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakket med både roy og tom, tror i allefall roy tilhører den gruppa?

 

driver å melder meg inn i PCN nå, så får vi se.

 

direktivene for bur dikterer vel hvordan konstruksjonen skal være, rørtykkelse, stålkvalitet++

 

Det tør ikke jeg å svare på.

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. jeg snakka med biltilsynet i går... region øst. der var det ingen som hadde hørt om noen nye lover.... er det virkelig mulig at det kan være så rotete... noen som veit hvor de nye reglene står skrevet???

-ole gunnar-

 

1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier)

1984 vw jetta 1,8 (skrota)

1987 volvo 244 v8 (prosjekt)

1987 volvo 240(delebil)

1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia er at når du søker om å bygge om en bil eller skal bygge veltebur i bil så blir søknaden sendt til SFOOR. Det er de som bestemmer. Ikke bt i seg selv.. Ettersom jeg har forstått..

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig det må gå igjennom SFOOR, men om bilen har vognlisens og du har hastighetslisens og bilen er byggd etter bilsport boken må det jo gå bra.

Jeg får forhåpentligvis snart svar fra enten BT eller SFOOR ang. ombyggingen, og burbygging i bilen min. Jeg satser på å få bilen godkjent til både Gatebil Racing og bakkeløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere på NRK1 nyhetene kl21:00? Var stort oppslag om storkontroller over hele landet og mangel på respekt for bruk av bilbelte. De var også innom Pedersen Racing og kikka på rallyseler. Viste et klipp av Henning Solberg MED seler og spurte om ikke det er på tide å tillate 4-6pkt i gatebiler. De mente at det kanskje er DET som skal til for å få tøff ungdom til å dra på seg pysestroppen.

 

Dette er kanskje litt på kanten av topic, og det finnes antagelig en tråd om dette i \annet bilrelatert. Hvis trådstarter ønsker det sletter/flytter jeg innlegget mitt. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår