Gå til innhold

Hvor finner jeg en stor cooler til en rimelig pris

Ranger emnet


2 low 4 you

Anbefalte innlegg

Bestilte en XS power til en Escort Cossie. Skulle passe, men måtte bygge om røra litt. Helt grei cooler men kunne godt vært tykkere.

 

Btw har jeg en Iveco cooler liggende. Den er ganske stor og hel alu. Kan ta bilde om interessant.

BMW 540iat '97 (Bruksbil)

BMW e30 338 touring '88 (Vinterens Prosjekt)

Chevrolet Corvette '87 (Støvsamler)

Sierra 2wd Cossie (Banebil) + Sierra 4wd Cossie (Lekebil)

Toyota Hi Ace (Deleflytter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

største problemet med coolere er vel at de må passe turboen. En T25 sliter med å fylle en cooler raskt.

Et annet spørsmål er flow'en gjennom cooleren... noe som er kjekt så du ikke får trykkfall under pådrag.

 

Ingen lader 5 bar uansett... som de fleste skryter av at coolerene tåler

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

største problemet med coolere er vel at de må passe turboen. En T25 sliter med å fylle en cooler raskt.
En T25 sliter ikke... ved en bar overtrykk klarer den ikke flytte mindre enn 68 liter per sekund...da ligger den på surge line'n. Skal ha 6-toms trykkrør og en kjøler modell Amerika-koffert x 2 før den sliter...
Et annet spørsmål er flow'en gjennom cooleren... noe som er kjekt så du ikke får trykkfall under pådrag.
...og lag...lite flow= mer lag.
Ingen lader 5 bar uansett... som de fleste skryter av at coolerene tåler
Har da sett folk ha nærmere 70 psi boost på Honda'er... Drag-spec,riktignok...men det nærmer seg da... :) På alkohol,riktignok...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En T25 sliter ikke... ved en bar overtrykk klarer den ikke flytte mindre enn 68 liter per sekund...da ligger den på surge line'n. Skal ha 6-toms trykkrør og en kjøler modell Amerika-koffert x 2 før den sliter...

...og lag...lite flow= mer lag.

Har da sett folk ha nærmere 70 psi boost på Honda'er... Drag-spec,riktignok...men det nærmer seg da... :) På alkohol,riktignok...

 

jeje, vi får vel se, sikkert bedre en den lille orginale bmw cooleren (diesel trur jeg faktisk)

 

vist ikke får jeg vel solgt den til rundt 1900 igjen får jeg tro:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en XS power til en Escort Cossie. Skulle passe, men måtte bygge om røra litt. Helt grei cooler men kunne godt vært tykkere.

 

Btw har jeg en Iveco cooler liggende. Den er ganske stor og hel alu. Kan ta bilde om interessant.

 

får dem opp i 4"tykkelse da:cool:

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår