TMB Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Noen som har et godt triks til å pressa tilbake sylinderne i calipperene? Har ikke mulighet til å skru de av og ta de i skru stikka. (har ei bremsevæske nok) Driver å bytter bremseklosser se. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ta ut klossen, sett en 19mm fastnøkkel der klossen sto, så ere bare å presse.. :P hvis ikke får man jo kjøpt sånne greier som presser stemplet tilbake.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Legg en tang i mellom, og så drar du handtakene fra hverandre. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Før du begynner å presse, skru av troppa på bremsevæske-beholderen! Så kan du eventuelt bruke ei rørtang for å presse stemplene tilbake. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Fant meg en knall løsning på dette velkjente problemet. Lot den innerste klossen ligge, mens jeg tok den ytre klossen, borra to hull i den, og putta inn to bolt, la så to stk mutter på innersiden, og så skudde jeg sylinderene inn. enkelt og greit.. hehe Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Får jo kjøpt sånnt fint verktøy på teman da http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82463 Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Falken` skrev: Får jo kjøpt sånnt fint verktøy på teman da http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82463 Sparte jeg 129kr da se.. hehe Dessuten har jeg mistet min tiltro til biltema sitt spesial verktøy. mye svak dritt ute å går der ja. (hadde ei slik fjør klemme som knakk, hadde rester av denn 5cm inn i veggen på andre siden av rommet, livsfarlig....) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 TMB skrev: (hadde ei slik fjør klemme som knakk, hadde rester av denn 5cm inn i veggen på andre siden av rommet, livsfarlig....) Jeg og, bare i taket:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
74016v Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 først skrur du ut bolten du skrur ut når du skal bytte klossa.så bare bruker du ei skrustikke(ikke festa i bord) til å presse stempelet tilbake.Gjort det på bilen min...enkelt Siter 740 B230A.."under oppbygging edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Bruk en vanlig skrutvinge fra biltema/europris/obs/mekonomen/byggmakker osv Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Falken` skrev: Får jo kjøpt sånnt fint verktøy på teman da http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82463 er det 10 års garanti på dinna? :) hehe. den såg litt reng ut....babyhmm? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Helt vanlig rør tang duger. Slipper og åpne lufte ventilen og. Det er så lite kraft som skal til for og trykke tilbake stemplene. Er jo snakk om noe som skal gli ganske lett dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg