Gå til innhold

noe vits i å turbokonvertere en b230f?

Ranger emnet

David_G

Anbefalte innlegg

jo jeg har lyst på turbo motor men er ikke ute etter mye hester i de hele tatt men sku hatt mere riv i motorn en de som er i den nå... men hvor mye ladetrykk kan jeg kjøre på dersom jeg bare kjøper meg greenrør, turbo, intercooler og trykkrør å graver litt i toppen? for disse motorne har væl ganske lav comp originalt? og hvor mye hk får jeg ca ut a motorn da? vill ha en "passe" driftsikker motor.. og ca pris på denne ombyggnaden?

takk på forhånd

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel 9,ettellerannet i komp.. så går å turbokonvertere, kan jo grave ut i forbrenningsromma... Bruker std turbo, grenrør og IC fra en FT, ET eller noe.. Må ta ut olje til turbo samt oljeretur i bånnpanna eller i blokka.

Mulig du også må kjøre ett tilleggssprut på den, vet kentsor har ett MF2 til salgs på forumet...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel 9,ettellerannet i komp.. så går å turbokonvertere, kan jo grave ut i forbrenningsromma... Bruker std turbo, grenrør og IC fra en FT, ET eller noe.. Må ta ut olje til turbo samt oljeretur i bånnpanna eller i blokka.

Mulig du også må kjøre ett tilleggssprut på den, vet kentsor har ett MF2 til salgs på forumet...

takk for svar. og takk for at du fant frem tråden til meg

hmm.. hva er prisen på et tillegs-sprut da? hvis de ikke er altfor mye så trur jeg jeg slutter å leite etter motor egentlig..

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kentsor skulle ha 2-3000kr for ett komplett ett, som vistnok funka ganske bra sammen med F hjerner og turbo...

Men hvis ikke du kommer over alle delene til en veldig billig penge så koster det nok nesten like mye som en turbomotor fra sverige...

Du bor jo i mösen, er jo ikke langt til göteborg da, der pleier det å dukke opp noe....

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider