Gå til innhold

Noen som kan ta mål av bagasjerommet sitt?

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

jeg holder på å styre litt med å tegne opp en ny høytalerkasse til subben min og trenger noen mål, men bagasjerommet mitt ser slik ut nå:

DSCF0040.jpg

derfor er det ikke så lett å få tatt de måla jeg trenger selv..

kan noen hjelpe meg? trenger noen forskjellige mål i bagasjerommet, men det er veldig viktig at målene er helt korrekte siden jeg ikke får testet noe før kassa skal monteres..

her er målene jeg trenger, har prøvd å forklare best mulig, men spør hvis du lurer:

1 - bredden på bagasjerommet mellom støtdempertårna(altså på det smaleste)

2 - høyden på bagasjerommet, fra bunnen(gulvet) og opp til underkanten av kanten på det dekselet hattehylla hviler på

3 - dybden på bagasjerommet i bunnen, altså fra bakerste veggen og frem til kanten på bakseteryggen

4 - med bakluken lukket og setet oppe, mål fra bakkant av seteryggen og bak til bakluken(smaleste punkt i høyde med hattehylla)

5 - fra bunnen av bagasjerommet og opp til fremste punkt på bunnen av dekselet i punkt 2(seteryggen)

6 - fra bunnen av bagasjerommet til bakerste del av dekselet i punkt 2(baklukevinkelen)

tegning som kanskje forklarer litt bedre..

mletegninggolf.jpg

kassa bygges slik at den fyller hele bagasjerommet og er i mdf, derfor er det viktig at den er meget nøye tilpasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hjelpe deg med #1 i hvert fall forløpig :)

Du klarer gjerne å presse inn en kasse som er 95 bred, men da må du kanskje pusse av litt i nedre kant med dempertårnene.

Mener jeg målte en gang at det var 94 cm helt nede.

Jeg får i hvert fall inn 95 bred kasse oppå 10 cm gulv, så vidt...

Men jeg har 2mm dempematter på begge sider.

Og #4:

55,5 cm.

Da står kassen i baksetet, i kanten rundt bakluken og nesten med hjørnene i bakluken.

Men det er mye å ta hensyn til...

Kassen min er bare 91 cm bred, så om kassen er bredere må du enten runde av hjørnene eller skrå bakveggen.

Høyden (#2, 5 og 6) er ca 50 cm.

Noe mindre foran og noe mer bak.

Kan komme med nøyaktige mål om jeg klarer å få tatt ut kassen i dag.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte greier.. :) takk skal du ha..

tror jeg tar kassen på 90 i bredden da, så har jeg plass til litt kabler og dempematter i mellom.. :) klarer du å få tatt målene på 2, 5 og 6 helt nøyaktig hadde det vært helt sjef.. :D trenger de målene for å få regnet ut vinklene som kassa må ha foran og bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! jeg har en god del erfaring med et 3d program som heter 3d studio max, og siden jeg har hatt mange planer om å bygge et ordentlig anlegg har jeg faktisk tatt grundige mål av HELE bagasjerommet, og da mener jeg absolutt alle mål, tatt med hjulbuer og baksete og greier, og dette skal være ganske nøyaktig... har så rekonstruert bagasjerommet i det 3d programmet, så har en 3d modell som skal være ganske eksakt lik som bagasjerommet... Så vist du tilfeldigvis skulle hatt litt erfaringer med dette programmet så kunne jeg jo sendt deg den modellen...

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte greier.. :) takk skal du ha..

tror jeg tar kassen på 90 i bredden da, så har jeg plass til litt kabler og dempematter i mellom.. :) klarer du å få tatt målene på 2, 5 og 6 helt nøyaktig hadde det vært helt sjef.. :D trenger de målene for å få regnet ut vinklene som kassa må ha foran og bak..

Skal jeg nok klare å fikse i dag :)

Men om du skal ha kassen så smal som 90 er det unødvendig å ta seg bryet med å skrå kassen bak.

Blir ganske lite plass igjen om du bruker samme mål som meg.

Evt. kan du ha den en lite cm lenger og bare bruke dremel'en litt der kassen kommer i kontakt med bilen.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! jeg har en god del erfaring med et 3d program som heter 3d studio max, og siden jeg har hatt mange planer om å bygge et ordentlig anlegg har jeg faktisk tatt grundige mål av HELE bagasjerommet, og da mener jeg absolutt alle mål, tatt med hjulbuer og baksete og greier, og dette skal være ganske nøyaktig... har så rekonstruert bagasjerommet i det 3d programmet, så har en 3d modell som skal være ganske eksakt lik som bagasjerommet... Så vist du tilfeldigvis skulle hatt litt erfaringer med dette programmet så kunne jeg jo sendt deg den modellen...

Hmm...

Jeg er i hvert fall interessert i denne modellen :)

Har brukt 3dsmax til mye rart i løpet av de årene som har gått siden versjon 3.5, men ikke laget bagasjerommet mitt enda.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært helt genialt... :win har ikke noen erfaring med dette programmet selv, men har et par kamerater som jobber endel med det..

sender deg en pm med mailadressen min.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ganske genialt :)

Men den er ikke helt nøyaktig.

Karmen i bakkant er buet bakover, og mellomrommet mellom hjulbuene mener jeg er noe større.

Og så er det en irriterende oppheving i gulvet på høyre side...

Tusen takk uansett!

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg måler 79,3 cm mellom hjulbuene på den modellen, vet ikke om det er helt rikti jeg? Jeg tar uans forbehold om feil på måla mine =P Er jo en sånn kant på begge sider i golfen da? Iallefal på min golf...

Jeg vil anbefale deg og dobbeltsjekke noen av måla før du bynner å skjære til en basskasse, eller iallefal gjøre som meg og lage en kasse i papp med måla bare for å sjekke først ;)

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider